دولت برای خوزستان تصمیم بگیرد/ تلاش برای منتفی شدن گزینه‌های اصلاح‌طلب بومی!

خورنا – تلاش برای منتفی شدن گزینه‌های اصلاح‌طلب بومی، برنامه ای است که مخالفان دولت پیگیری می‌کنند چرا که ادامه دلسردی حامیان دولت …
روزنامه آرمان در شماره امروز خود به قلم امیر رضایی نوشت: یک ماه از کنار رفتن عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان می‌گذرد و هنوز نماینده عالی دولت در این استان مهم و استراتژیک کشورمان منصوب نشده است. این در حالی است که در سه سال گذشته شاهد نوعی دلسردی در میان مجموعه نیروهای همسو و حامی دولت روحانی در خوزستان بوده ایم که از روند تحولات سیاسی به ویژه در حوزه‌های مدیریتی استانی گلایه‌مند بوده اند. با این وجود بلاتکلیفی موجود نیز، ادامه فرصت سوزی‌های گذشته تلقی می‌شود.

با وجود آنکه حامیان دولت(اصلاح‌طلب ان و اعتدال گرایان) در جلسه شورای هماهنگی اصلاح‌طلب ان، محمد کیانوش راد را به عنوان گزینه پیشنهادی جهت تصدی استانداری خوزستان برای رفع چالش‌های سیاسی دولت و ایجاد تعامل لازم میان دولت و عقبه اجتماعی و سیاسی آن پیشنهاد کردند ولی به دلایل نامعلومی این موضوع به سرانجام نرسید.

پس از او برخی گزینه‌های غیربومی نیز مطرح شد که به‌دلیل فضای اجتماعی خوزستان و هزینه‌های اجتماعی آن برای دولت در سال پایانی فعالیت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آتی و مخالفت‌های جدی که در بین عموم مردم و نخبگان صورت گرفت این موضوع نیز از دستور کار خارج شد.

همزمان نیروهای اصلاح‌طلب خوزستان، غلامرضا شریعتی که در دولت دوم اصلاحات، مسئولیت مدیرکل سیاسی و انتظامی و سپس معاونت سیاسی امنیتی استانداری خوزستان را به‌عهده داشت و از حامیان روحانی در انتخابات سال۹۲ بود را به عنوان گزینه پیشنهادی خود به دولت معرفی کردند. تشکل‌های سیاسی و دانشجویی اصلاح‌طلب نیز از وی اعلام حمایت کردند.

در حالی که پیش بینی می‌شد در روزهای گذشته، وی به دلیل سوابق اجرایی، همسویی با دولت و همچنین بومی بودن، به‌عنوان استاندار خوزستان معرفی شود اما این موضوع نیز هنوز محقق نشده و به نظر می‌رسد موضوع انتصاب استاندار خوزستان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و دولت نتوانسته قدرت تصمیم‌گیری خود در این زمینه را اعمال کند. ادامه این روند در استان خوزستان بنا به دلایل مختلف به مصلحت دولت تدبیر و امید نخواهد بود و به نظر می‌رسد مخالفان دولت نیز به انحای مختلف در تلاشند تا تصمیم گیری دولت در این زمینه را دچار تزلزل کنند تا بلکه گزینه ای برای تصدی استانداری منصوب شود که نسبت شفافی با برنامه‌ها و دیدگاه‌های سیاسی دولت نداشته باشد و دوباره همان مشکلات گذشته که به سرخوردگی نیروهای حامی دولت در این استان منجر شد تداوم پیدا کند.

از این رو به نظر می‌رسد تلاش برای منتفی شدن گزینه‌های اصلاح‌طلب بومی، برنامه ای است که مخالفان دولت پیگیری می‌کنند چرا که ادامه دلسردی حامیان دولت در یک‌سال پیش رو به سود دولت روحانی نخواهد بود.

به نظر می‌رسد وزارت کشور و مجموعه دولت بهتر است از لاک محافظه کاری بیرون آمده و در خصوص انتصاب گزینه اصلاح‌طلب بومی که مورد حمایت نیروهای سیاسی حامی دولت است (به ویژه آنکه سابقه مدیریتی در حوزه مهم سیاسی و امنیتی استانداری را در دولت دوم اصلاحات نیز برعهده داشته است) اقدام کند تا هم زمینه تعامل و همگرایی و هم افزایی بیشتر حامیان دولت فراهم شده و ضمن رفع ایرادات گذشته، امیدواری و نشاط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان افزایش یافته و اعتماد مردم خوزستان به دولت روحانی بیش از پیش تقویت شود، و صدالبته قطار توسعه خوزستان دچار وقفه نشود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس هیچوقت خوزستان همانند این سه سال با دکتر مقتدایی عزتمند نبود ما خوزستانی ها معنا ومفهوم عنصر بومی در ساختار سازمان حکومتی استان خود را یادگرفتیم و به شکل یک مطالبه در تمام سطوح جامعه رشد کرد و این کاری بزرگ بود که این مرد شریف به ما یاد داد.