رئیس جهاد کشاورزی رامهرمز: ۹ صندوق کارآفرینی زنان روستایی در رامهرمز فعالیت می‌کنند

خورنا –

به گزارش رامپرس سید محمدرضا حسنی در رامهرمز اظهار کرد: با همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان ۵ صندوق جدید اعتباری خرد، برای زنان روستایی در شهرستان تأسیس شد.

وی ادامه داد: این صندوق‌ها با مشارکت مالی زنان و همکاری جهاد کشاورزی تأسیس‌شده است و برای انجام کارهای تولیدی و کشاورزی به اعضا وام پرداخت می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: صندوق‌های قدیمی از سال ۹۰ در روستاهای دوکوهک، امیر عسکر، جعفر صادق، باصدی ۵ صندوق جدید در روستاهای تل برمی، شهید روزگاری، زیرزرد، سلطان‌آباد و شاه ابوالقاسم تأسیس‌شده است که در مجموع ۳۲۰ نفر عضو دارند.

وی افزود: حق عضویت صندوق‌های قدیمی ماهیانه ۱۰ هزار تومان است و حق عضویت صندوق‌های جدید هر نفر ۲۰ هزار تومان حق عضویت پرداخت می‌کنند.

حسنی همچنین گفت: وام‌هایی که صندوق‌ها به اعضای خود پرداخت می‌کنند برای خرید وسایل کشاورزی، خرید گوسفند و تجهیزات کارآفرینی مثل چرخ‌خیاطی، وسایل تهیه ترشیجات و سبزی خشک‌کن و امثال این موارد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی رامهرمز در پایان گفت: در حال حاضر این ۹ صندوق اقدام به پرداخت وام‌های کوچک تا سقف ۲ میلیون تومان به زنان روستایی را انجام می‌دهند و امیدواریم با همکاری بانک کارآفرینی تسهیلات به این صندوق پرداخت شود.

فرشیدفرجی-خبرنگارخورنا-رامهرمز