رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ماهشهر خبر داد؛

۶.۶میلیارد ریال جزای نقدی در دو ماهه ابتدایی سال ۹۵از قاچاقچیان وصول گردید

آمنه محتشمی-خورنا:رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ماهشهر گفت:در ۲ماهه ابتدای سال ۹۵ در ماهشهر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی از قاچاقچیان  وصول و به حساب دولت واریز شد.

علی قلی پارسا امروز در گفتگو با خبرنگار خورنا در ماهشهر بیان داشت :این میزان جریمه در پی پرونده های تشکیل شده از مراجع انتظامی،پایگاه دریابانی ماهشهر و پاسگاههای ساحلی مرزبانی شهرستان ماهشهر و هندیجان بوده است.
وی افزود :همچنین از ۲۵۰پرونده رسیدگی شده در دوماهه اول سال ۹۵ در بخش خدمات وکالا مبلغ ۴۹۰ میلیون ریال ودر بخش بهداشت ۱۷۸میلیون ریال وصول گردید.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی ماهشهر همچنین به آمار عملکرد این اداره در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تقریبا به ۱۴۰۰پرونده در بخشهای مختلف کالا و خدمات،بهداشت وقاچاق رسیدگی شده که مجموع وصولی در بخش خدمات و کالار ۲میلیارد و ۴۹۰میلیون ریال و در بخش  بهداشت۳۲۵ میلیون و۷۰۰ هزارریال و در بخش قاچاق کالا و ارز۱۴میلیارد و۵۰۰میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: موارد تخلف در بخش خدمات و کالا؛ مواردی از قبیل گران فروشی، کم فروشی،  تقلب در کسب و عدم نصب برچسب قیمت  برروی کالاها بوده ؛ که مهم ترین دلیل گران فروشی (که آمار بالایی از پرونده های ما را به خود اختصاص داده) فاصله طبقاتی و تمرکز بازار خرید در مرکز اصلی شهر می باشد که می بایست با اقداماتی نظیر ساماندهی بازارچه های محلی از سوی مسئولین محترم شهری ،هم بار ترافیک در مرکز شهر را کاهش داده و هم از تخلفات گران فروشی در مرکز اصلی شهر جلوگیری نمود.
وی همچنین عنوان کرد :تا به حال مسئولیت تنظیم بازار بعهده سازمان صنعت معدن وتجارت بوده ولی مدتی است که این مسولیت به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده که امیدوارم سازمان فوق نسبت به تشکیل جلسات تنظیم بازار بصورت ماهیانه جهت هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی اقدام نماید.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ماهشهر در ادامه ، ضمن دعوت از مردم و شهروندان جهت همکاری با این اداره و بازرسان اتاق اصناف واداره صنعت ومعدن وتجارت در اعلام گزارش تخلفات در سطح شهرستان اظهار داشت:برنامه تشدید فعالیت گشت های مشترک با حضور ادارات صنعت ومعدن و تجارت و شبکه بهداشت و بازرسان اتاق اصناف و سازمان دامپزشکی بر نحوه عرضه موادغذایی ازجمله حلیم ،زولبیا،بامیه وشیرینی جات ، گوشت و مرغ صورت می گیرد و مرتبا کالاهای اساسی مردم در این ایام رصد میشود وپرونده های تشکیل شده بصورت فوق العاده رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی صورت میگیرد.

پارسا همچنین خواستار عدم خرید شهروندان از دست فروش های دوره گرد خصوصا در بحث زولبیا و بامیه به دلیل عدم توانایی انجام برخورد قانونی با این دست فروش ها باتوجه به سیاربودن آنها از جانب ادارات نظارتی بر این نوع کالاها گردید.
وی در پایان اعلام نمود تلفن ۱۲۴واحد بازرسی و نظارت و سامانه پبامکی ۳۰۰۰۹۶۵۲ آماده پاسخگویی به شهروندان محترم در زمینه برخورد با تخلفات صنفی می باشد.