امسال دوره پیش دبستانی در خوزستان اجباری است

خورنا – مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال گذراندن دوره پیش دبستانی در سطح استان خوزستان اجباری خواهد بود.

به گزارش خورنا از اهواز،  محمد تقی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان در سالن جلسات استاندار اظهار کرد: موضوع پیش‌دبستانی یکی از مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش خوزستان است که برای تحقق آن تمام تلاش خود را بسیج کرده‌ایم.

وی افزود: در دو سال گذشته تعداد نوآموزان پیش دبستانی از ۳۰ هزار نفر به ۷۵ هزار افزایش یافته که این رقم امسال افزایش صد درصدی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص تامین منابع مالی اجرای طرح اجباری کردن برگزاری دوره پیش دبستانی نیز خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد که امسال در بودجه ملی وزارتخانه مبالغی را برای توسعه دوره پیش دبستانی در نظر گرفته شده که استان خوزستان با توجه به شرایط خاص آن در اولویت قرار گرفته است.

وی در ادامه در خصوص اولویت‌های اجرای این طرح نیز تصریح کرد: توسعه دوره پیش دبستانی در استان خوزستان با اولویت مناطق محروم، روستایی و حاشیه شهرها اجرایی خواهد شد.

تقی‌زاده گفت: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۷۶ هزار نوآموز خوزستانی در دوره پیش دبستانی تحصیل کردند، که امسال این رقم به ۱۰۸ هزار دانش آموز در پایه اول ابتدایی خواهد رسید.

وی در خصوص تامین مربیان این دوره نیز گفت: افرادی که برای مربی دوره پیش دبستانی انتخاب شده‌اند همه دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و در طول سال تحصیلی نیز آموزش خواهند دید.

وی با اعلام اینکه امسال گذراندن دوره پیش دبستانی در تمام استان اجباری است اظهار کرد: به تمام مدارس مقطع ابتدایی سطح استان خوزستان ابلاغ شد تا با نصب یک بنر در یک جمله کوتاه (پیش دبستانی اجباری شد) به مردم اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: با پیگیری صورت گرفته تمام خانواده هایی که توانایی پرداخت هزینه دوره پیش دبستانی را ندارند از محل اعتبارات دولتی و یا غیردولتی تامین خواهد شد.