طرح همای رحمت در اندیمشک اجرا می‌شود

خورنا – رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: با هدف ترویج و توسعه خدمات خیر و عام المنفعه جمعیت هلال احمر اندیمشک طرح همای رحمت در این شهرستان اجرا می‌شود.

علی قلاوند در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: یکی از دانش آموزان آموزش دیده در طرح دادرس دانش آموز آماده در روزهای سخت با استفاده از همین آموزش‌ها توانست جان یک هم وطن خود را در مقابل دیدگان خانواده‌اش از مرگ حتمی نجات دهد.

وی افزود: علیرضا حسین زاده که به همراه خانواده راهی طرح دادرس دانش آموز از توابع خرم آباد می‌شوند، پس از اسکان در کنار امام زاده سید علی (س)، خانواده‌ای پریشان و وحشت زده را مشاهده می‌کند که دختر ۱۸ ساله‌شان بی هوش و در خطر مرگ قرار گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: پس از آن وی که از دانش آموزان آموزش دیده در طرح دادرس دانش آموز آماده در روزهای سخت جمعیت هلال احمر اندیمشک بوده با استفاده از همین آموزش‌ها توانست جان یک هم وطن خود را در مقابل دیدگان خانواده‌اش از مرگ حتمی نجات دهد.

وی گفت: این دانش آموز دادرس، پس از رضایت از خانواده این دختر ۱۸ ساله و بررسی ارزیابی اولیه، مصدوم را بدون تنفس و بدون ضربان قلب دیده و با عملیات احیای قلبی و ریوی توانست جان دختر ۱۸ ساله را از مرگ حتمی نجات می‌دهد که خوشبختانه مصدوم این حادثه بعد از هوشیاری توسط این دانش آموز دادرسی، به همراه خانواده‌اش به منظور انجام مراحل تکمیلی درمان به بیمارستان راهی شدند.

قلاوند بیان کرد: هم چین با هدف ترویج و پاسداشت امر خیر و پاسداشت مقام سالمندان در جامعه، طرح ساخت سرای سالمند در اندیمشک توسط جمعیت هلال احمر این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که برای اجرای این طرح اختصاص زمین به ارزش ۲ میلیارد ریال توسط یک خیر اندیمشکی اختصاص یافته است.

وی افزود: هم چنین با هدف ترویج و توسعه خدمات خیر و عام المنفعه در ماه مبارک رمضان و توسط جمعیت هلال احمر اندیمشک طرح همای رحمت در این شهرستان اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک اظهار کرد: با اجرای این طرح، ضمن شناسایی اقشار آسیب‌پذیر از خدمات و اقدامات خیر برای جلب مشارکت عمومی نیازمندان استفاده می‌شود و سالمندان، نیازمندان و افراد کم بضاعت، زنان سرپرست خانوار و بیماران از خدمات حمایتی جمعیت هلال احمر در بخش‌های مختلف بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: هم چنین اعضای متدین و متعهد مرکز امور جوانان هلال احمر اندیمشک در آستانه ماه مبارک رمضان طی آیین با شکوهی اقدام به آماده سازی فضای فرهنگی و مذهبی این جمعیت کردند.

قلاوند بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای با مشارکت حداکثری اعضای این جمعیت در ایام ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفته که برپایی سفره افطاری و توزیع غذای گرم، سبد کالایی در بین خانواده‌های فقیر و نیازمند از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/