کشاورزان رامهرمزی نیازمند تسهیلات بانکی هستند/ برخی کشاورزان انگیزه‌ای برای بیمه محصولات ندارند

خورنا – به گزارش خورنا سیاوش فریدونی امروز دررامهرمز  اظهار کرد: کشاورزان رامهرمزی برای افزایش تولید و رونق کشت و کار نیازمند تسهیلات بانکی هستند.

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی بانک به کشاورزان رامهرمز بیان کرد: بانک‌ها به کشاورزانی تسهیلات کشت می‌دهد که زمین‌های خود را بیمه محصولات کرده باشند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز با بیان اینکه برخی کشاورزان که به دلایلی مانند گران بودن تعرفه بیمه و تأخیر در پرداخت غرامت، انگیزه زیادی برای بیمه محصولات کشاورزی ندارند، بدین منظور از مسؤولان ذی‌ربط در خواست کرد: این تسهیلات به کشاورزان فاقد بیمه محصولات کشاورزی نیز تعلق گیرد تا کشاورزان نیازمند بتوانند از خدمات دولت بهره‌مند شوند.

فریدونی خطاب به بانک‌ها گفت: از بانک‌ها انتظار می‌رود مانند سایر صنوف که پروانه فعالیت‌شان به‌عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود، پروانه فعالیت کشاورزی که دارای ارزش زیادی است را به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات از کشاورزان بپذیرند.

وی اظهار کرد: آب ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های مرغوب واقع در حومه شرقی رامهرمز به شکل سنتی تأمین می‌شود.

فریدونی ادامه داد: در صورتی که کانال آب در این حوزه راه‌اندازی شود شاهد افزایش عملکرد در این زمین‌ها خواهیم بود.

وی توضیح داد: متأسفانه میراث فرهنگی به دلایلی از انتقال آب به این حوزه جلوگیری می‌کند که امیدواریم با رفع این مشکل اشتغالزایی در این منطقه رونق بگیرد.

این مسؤول با اشاره به تقسیم روستاهای رامهرمز به دو بخش توسعه یافته و توسعه نیافته افزود: به‌نظر می‌رسد در خصوص تسهیلاتی که به این دو بخش داده می‌شود عدالت رعایت نشده است و بسیاری از روستاهای توسعه یافته مانند روستاهای حومه غربی رامهرمز حتی از بسیاری امکانات اولیه و گاز و مدرسه محرومند هستند.

 فریدونی در پایان ابراز امیدواری کرد: تسهیلاتی که به دو بخش توسعه یافته و توسعه نیافته اختصاص داده می‌شود باید یکسان باشد تا همه بتوانند از این طرح و امکانات به‌طور مساوی بهره‌مند شوند.

فرشید فرجی-خبرنگارخورنا-رامهرمز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *