طرح تحول نظام سلامت رابطه بیمار و پزشک را تقویت کرد

خورنا – قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:طرح تحول نظام سلامت شرایط ویژه ای برای مردم در مناطق محروم بوجود آورده و موجب تقویت رابطه معنوی بیمار و پزشک شده است.

علی خدادادی در آیین معارفه مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان اندیمشک در تالار گل های این شهر افزود:در گذشته رابطه بیمار و پزشک تحت تاثیر شرایط مالی قرار داشت و وجاهت آن در حال کمرنگ شدن بود.

وی گفت:این طرح با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری می تواند در سال های آینده ثبات داشته و بخش زیادی از دغدغه درمان مردم را حل کند.

وی اظهار کرد:در سطح شهرستان اندیمشک خدمات خوبی انجام گرفته که انتظار می رود این تلاش ها در مدیریت جدید هم تقویت و توسعه یابد.

خدادادی تاکید کرد:تقویت بخش خصوصی و ترغیب افراد نیکوکار به مشارکت در خدمات بهداشتی و درمانی زمینه رفع محرومیت را در منطقه فراهم می کند.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز همدلی و تلاش همگانی را عامل موفقیت یک مدیر دانست و گفت:در این راستا با توجه به نیازهای حوزه شبکه بهداشت و درمان باید با همدلی گام برداشت.

حمیدرضا گودرزی افزود:استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز در کاهش مشکلات موثر است ضمن اینکه تلاش های قابل تقدیری در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است.

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان اندیمشک هم با تشریح خدمات چهار ساله خود در این بخش گفت:در زمان قبول مسئولیت شبکه بهداشت و درمان اندیمشک ۴۷ میلیارد ریال بدهی داشت.

احمد مجیدی افزود:خدمات خوبی برای برون رفت از مشکلات انجام گرفت که ۵۰ درصد آن مربوط به قبل از طرح تحول سلامت بوده است.
وی آغاز احداث درمانگاه حسینیه با اعتبار هشت میلیارد ریال،درمانگاه دوکوه با اعتبار بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال،بازسازی و مقاوم سازی ۲۲ خانه بهداشت،تعمیر و تجهیز محل اسکان پزشک در مناطق الوار،بازسازی ساختمان شبکه بهداشت و مرکز بهداشت را از جمله خدمات این شبکه برشمرد.

وی گفت:تجهیز و راه اندازی ۱۱ پایگاه و مرکز سلامت،جذب اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی، احداث اولین سردخانه استاندارد نگهداری واکسن،راه اندازی و تجهیز مرکز بهداشتی درمانی کوی رسالت،مسکن مهر،کوی ولایت و شهید آوینی ،راه اندازی اولین مرکز مشاوره استاندارد حین ازدواج ، اخذ و راه اندازی اولین مجتمع آموزش عالی حوزه بهداشت همچنین بازسازی بخش های جراحی عمومی،جراحی زنان،اطفال و داخلی یک بیمارستان از جمله اقدام های انجام شده در این مدت بوده است.

وی بازسازی کامل و تجهیز بخش سی سی یو ، خرید ۱۳ تخت ویژه سی سی یو و آی سی یو ،بازسازی کامل کلینیک امام جعفر صادق (ع) و جذب اعتبار کلنگ زنی و توسعه بیمارستان امام علی (ع) نیز در چند سال اخیر را از دیگر خدمات دانست.

سیما جمشیدی مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان اندیمشک هم در این مراسم بخشی از برنامه ها و اهداف خود را تشریح کرد.

در این مراسم با تقدیر از زحمات احمد مجیدی، خانم دکتر سیما جمشیدی به عنوان اولین مدیر زن شبکه بهداشت و درمان اندیمشک معرفی شد.

منبع: ایرنا