۱۲ طرح مخابراتی در بهبهان به بهره‌برداری می‌رسد

خورنا: رئیس اداره مخابرات بهبهان از افتتاح ۱۲ طرح مخابراتی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۱۸۶ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

فریدون پرورده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: ارتباطات هیچ راهی ندارد جز اینکه همزمان با همه نقاط جهان پیشرفت کند زیرا همه با آن در ارتباط هستند.

وی افزود: آنچه که مردم از ارتباط می‌بینند، چیزی است که با آن کار می‌کنند اما در واقع در پشت آن بستری قرار دارد که کار و تلاش بیشتری را می‌طلبد.

رئیس اداره مخابرات بهبهان به تشریح برخی خدمات انجام شده به دست این اداره در هفت سال گذشته و در قالب دولت‌های نهم و دهم پرداخت و گفت: بخش تلفن ثابت بهبهان در هفت سال گذشته ۳۰ هزار سوئیچ افزایش داشته و در این مدت ظرفیت پذیرش ۲۵ هزار شماره در این شهرستان فراهم شده است، ضمن اینکه حذف کد در توابع بهبهان مهم‌ترین کار مخابرات بود که در سال ۸۷ به اتمام رسید.

وی افزود: در بخش تلفن همراه در سال ۸۵، در بهبهان ۱۸ سایت با ۱۸ هزار شماره موجود بود که این تعداد در سال جاری به ۷۲ سایت با ۱۳۰ هزار شماره رسیده که این امر نشان از ۶۰۰ درصد توسعه در این حوزه دارد.

پرورده خاطرنشان کرد: همچنین تمام جاده‌های بهبهان به سمت دیگر استان‌ها به جز ۲۰ کیلومتر، زیرپوشش کامل تلفن همراه بوده که در این رابطه به دلیل کم‌کاری برخی استان‌ها دو سایت برون استانی نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه فیبر نوری نیز علاوه بر توسعه شبکه کابل در شهرستان و توابع از جمله آغاجاری و زیدون، ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در بهبهان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس اداره مخابرات بهبهان در خصوص خدمات ارائه شده به روستاییان نیز گفت: راه‌اندازی ۲۱ دفتر ICT با توان ارائه خدماتی در حد یک بانک، دفاتر خدمات پستی و پیشخوان دولت و ۱۸ سایت GSM در روستاها از جمله خدمات ارائه شده برای روستاییان است؛ به گونه‌ای که امروز ۹۸ درصد روستاهای بهبهان زیرپوشش کامل مخابرات هستند.

وی با بیان اینکه تعداد ISP‌های بهبهان به پنج عدد افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر اداره مخابرات بهبهان این ظرفیت را داشته که این شرکت‌ها هر میزان پهنای باندی که نیاز دارند به آنها تحویل داده تا در اختیار مشترکان خود قرار دهند.

پرورده در پایان یکی از کارهای بزرگ دولت را خصوص‌سازی مخابرات دانست و گفت: در هفته دولت سال جاری نیز ۱۲ طرح مخابراتی با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۱۸۶ میلیون تومان در بهبهان به بهره‌برداری می‌رسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *