رئیس مجمع نمایندگان خوزستان: خودروهای اروندی حق مسلم مردم خوزستان است

خورنا – رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: خودروهای اروندی حق مسلم مردم خوزستان است و نباید این امکان از مردم این استان گرفته شود.

 حجت‌السلام شیخ مجید ناصری‌نژاد با بیان اینکه وجود رسانه‌ها یک امر لازم و ضروری بین مردم و مسؤولان است، اظهار کرد: حمایت از رسانه‌ها یکی از برنامه‌های اساسی و مورد توجه نمایندگان مجلس است.

وی تصریح کرد: مطبوعات استان به‌عنوان یک بخش مهم و موثر در امر اطلاع‌رسانی باید مورد توجه و حمایت مدیران و مسؤولان استان قرار بگیرد.

نماینده مردم شادگان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتحاد و همدلی نمایندگان استان در مجلس دهم به‌منظور پیگیری و حل مشکلات اساسی استان بیان کرد: پیگیری مسائل استان با استفاده از امانات یکدیگر از اهداف اساسی و مورد توجه مجمع نمایندگان استان است.

ناصری‌نژاد با اشاره به بحث سرنوشت خودروهای اروندی در استان با بیان اینکه بحث خودروهای اروندی حداقل مطالبه مردم استان خوزستان است، توضیح داد: در واقع در دوره مجلس هفتم و زمانی‌ که منطقه آزاد اروند کار خود را آغاز نکرده بود، دنبال طرحی بودیم که به‌ دنبال آن خودروهایی چه تولید داخل باشد یا خارج مناسب شرایط آب و هوایی و ویژه وارد استان شود.

وی ادامه داد: استانی که داری چنین وضعیت آب و هوایی است به‌طور حتم مصرف بنزین ماشین، استفاده از کولر و… آن نسبت به جاهای دیگر بیشتر است.

ناصری‌نژاد بیان کرد: به یاد دارم در دور دوم سفر دولت وقت به استان مهم‌ترین خواسته مجمع نمایندگان بحث خودروهای اروندی بود تا آنجایی‌ که به‌دنبال پا‌فشاری مجمع نمایندگان به‌منظور گرفتن امتیاز خودروهای اروندی بین دولت و وزارت صنایع اختلاف پیش آمد و در نهایت در زمان مدیریت مقتدایی به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد: بحث خودروهای اروندی حق مسلم مردم استان خوزستان است که علاوه بر آن باید امکانات و خدمات عمومی به خوزستانی‌ها داده شود.

ناصری‌نژاد با بیان اینکه برای برخورداری مردم استان از طرح خودروهای اروندی پافشاری می‌کنیم، تاکید کرد: نمی‌گذاریم این امکان از استان خوزستان گرفته شود.

*بومی‌گزینی اساس انتخاب استاندار جدید خوزستان

نماینده مردم شادگان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر در انتخاب استاندار جدید استان گفت: متاسفانه انتخاب استاندار جدید مصادف با انتقال مجلس نهم به دهم اتفاق افتاد و مدیریت این اوضاع در این شرایط ریسک بسیار بالایی را می‌طلبید که به‌دنبال آن حق طبیعی مردم استان است تا استاندار بومی داشته باشند.

وی ادامه داد: روند گفت‌و‌گو در باب انتخاب استاندار خوشبختانه به نفع استان در حال پیش رفتن است و امیدوار هستم در این مقوله نزد مردم استان رو سفید شویم.

ناصری‌نژاد با اشاره به برخی پیام‌هایی که در فضای مجازی بین کاربران مبنی بر اینکه انتخاب استاندار خوزستان غیربومی اولین شکست مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس دهم است، توضیح داد: انتخاب استاندار حق دولت است و اگر ما در انتخاب استاندار نظر می‌دهیم به این دلیل است که دولت مردمی و اهل تعامل بوده و نظرات نمایندگان را گوش می‌دهد.

وی افزود: استاندار خوزستان باید با توجه به ظرفیت‌های بالای استان، از بین نخبگان و افراد توانمند در کارهای اجرایی و مدیریتی به‌منظور اداره استان انتخاب شود.

ناصری‌نژاد با اشاره به منافع ارزشمند استان در بخش صنعت، کشاورزی، گاز، پتروشیمی و تاثیر این منافع بر اقتصاد کشور تاکید کرد: مطالبات و خواسته‌های مردم استان باید در دستور کار نمایندگان و جزو اولویت‌های آنها قرار گیرد.

وی از نمایندگان استان در کمیسیون عمران مجلس خواست با نگاه اجرایی و عملیاتی برای اصلاح راه‌های مواصلاتی، عمران و کشاورزی استان توجه کنند.

*ظرفیت‌های استان غیرقانونی در اختیار غیر بومی‌هاست

ناصری‌نژاد با ابراز تاسف از وضعیت اشتغال در استان گفت: بسیاری از ظرفیت‌های استان به‌صورت غیر قانونی در اختیار غیر بومی‌ها قرار گرفته است و این انصاف نیست.

وی با اشاره به نرخ ۴۲ درصدی بیکاری در شهرستان شادگان و آمار نگران‌کننده بیکاری عنوان کرد: با وجود مشکلات و تبعات بسیار بالای بیکاری، مردم استان ما با عزت و اخلاق بزرگوارانه صبوری کردند.

نماینده مردم شادگان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: به‌منظور رفع مشکلات اشتغال ابتدا باید از فرصت‌های موجود استفاده کرد.

وی افزود: تا زمانیکه فرصت‌های موجود در اختیار نیروهای غیر بومی است و کارگر و کارمند غیر بومی در سطح شرکت‌های استان مشغول به‌کار است و نیروی بومی ما بیکار هستند، وضعیت استان پیش از پیش نگران‌کننده بوده و مجمع نمایندگان به شدت در پی حل این قضایاست.

*خشکی تعداد بسیاری از نخل‌های شادگان

ناصری‌نژاد با ابراز تاسف از کمبود آب کشاورزی در استان و خشک شدن کشاورزی در بسیاری از مناطق کشاورزی گفت: حجم بسیار بالایی از کشاورزی از جمله نخلستان‌های شادگان خشک و نابود شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: استان خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، اما آن‌طور که با بنادر ما برخورد می‌شود در هیچ‌کدام از بنادر کشور برخورد نمی‌شود.

*برخورد با بنادر خوزستان و سایر نقاط کشور دوگانه است

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در بنادر استان‌های دیگر واردات و صادرات آزاد است، اما در استان ما یا ممنوع و یا به‌عنوان قاچاق با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد با بنادر در استان ما در مقایسه با استان‌های دیگر دوگانه است، بیان کرد: رونق‌بخشی تجارت یکی از فرصت‌های مهم برای توسعه کشور و استان است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مسائل و مشکلات استان با پیگیری نمایندگان استان و مجمع به گونه‌ای حل شود که استان خوزستان محور توسعه کشور شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *