اطلاعیه دادگستری خوزستان: با تمام ظرفیت با هنجارشکنان و کسانی که امنیت دینی و مذهبی مردم را مورد خدشه قرار می‌دهند برخورد قانونی میشود

خورنا – دادگستری کل خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به انجام هرگونه اعمال منافی شئونات ماه مبارک رمضان هشدار داد.

به گزارش خورنا، دادگستری کل خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به انجام هرگونه اعمال منافی شئونات ماه مبارک رمضان هشدار داد.

در این بیانیه با اشاره به تلاش دستگاه قضایی برای تامین امنیت مردم، بر برخورد با موارد تظاهر به روزه‌خواری از سوی مراجع قضایی، تاکید شده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

“شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان”

بار دیگر ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم از راه رسیده است. ماهی که خداوند قسم یاد کرده که درهای جهنم را می‌بندد و درهای بهشت را به روی بندگان می‌گشاید و راه رسیدن به تعالی و معنویت را به همه انسان‌هایی که در مسیر سعادت قرار می‌گیرند، نشان می‌دهد.

خوشا به سعادت آنانی که در این ماه عزیز ضمن خودسازی و جلب رضایت پروردگار کریم، توشه خود را از شمیم معنویت و اعمال صالح پر می‌کنند.

دادگستری استان خوزستان ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان به همه مؤمنان، از درگاه خداوند متعال برای برای همگان آروزی توفیق و بندگی دراین ماه کریم را دارد. انشاء ا… توفیق درک شب‌های پر فضیلت قدر و بهره‌مندی از لحظه لحظه‌های با ارزش این ماه معنوی، به عنوان اندوخته‌ای ارزشمند برای قاطبه مومنین حاصل شود.

پیرامون این ماه بزرگ تذکراتی نیز قابل ذکر است:

۱- دادگستری استان خوزستان ضمن ادای احترام به همه روزه‌داران، به طور جدی به هنجارشکنان و کسانی که امنیت دینی و مذهبی مردم را مورد خدشه قرار می‌دهند هشدار می‌دهد که با تمام ظرفیت با هنجارشکنان برخورد قانونی می‌نماید.

۲- نیروهای محترم انتظامی و سایر ضابطین محترم دستگاه قضایی مکلف هستند تا ضمن رصد کردن اماکن عمومی، در خصوص تذکر و ارشاد به غافلین و اقدامات انتظامی در برابر هنجارشکنان و حرمت‌شکنان این ماه مبارک، اقدامات لازم را صورت دهند.

۳- اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری شرعی و همگانی است و باید موجبات تذکر لسانی توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر در این ماه مهمانی خدا فراهم گردد.

۴- شهرداری‌ها و ادارات ذی‌ربط به ویژه سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی همانند سال‌های قبل نسبت به اقدامات مضاعف تسهیل‌گرایانه در جابجایی همشهریان ارجمند به خصوص در ساعات پایانی روز و هنگام افطار، اقدام شایسته و بایسته را انجام دهند.

۵- سایر دستگاه‌های مربوطه هرکدام بنا وظایف خود باید نسبت به هرچه پربارتر کردن ایام مبارک این ماه عزیز و فراهم نمودن انجام فرایض الهی به نحو مقتضی اقدام نمایند. قطعاً خدمت به روزه‌داران عزیز موجب رضوان الهی و توفیقات روزافزون برای همه خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران