گزارش اختصاصی خورنا از نشست ترویج ارزش‌های فرهنگی با محوریت اشعار امام خمینی(ره) در اندیمشک

خورنا – به گزارش خورنا از اندیمشک، با حضور جمعی از فعالین حوزه کتاب خوانی و فرهنگی شهرستان اندیمشک نشست ادبی شعر شناسی حضرت امام خمینی (ره) امروز برگزار شد.

مسلم میرزاوند در حاشیه این نشست و گفت و گو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: این نشست با حضور کتابداران، اعضای کتابخانه و ادب دوستان در محل کتابخانه‌ عمومی شهدای اندیمشک با محوریت تبیین اندیشه‌های والا و گرانقدر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بازتاب آن اندیشه‌ها در اشعار ناب ایشان برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اندیمشک بیان کرد: این نشست در ادامه نشست های حوزه کتاب خوانی و ترویج و توسعه ارزش های فرهنگی و اسلامی و انقلابی در شهرستان برگزار شده است.

وی گفت: نقد یک مهارت اجتماعی به حساب می‌آید که در کنار دیگر مهارت‌ها، چون استدلال و بیان نظرات در جریان اجتماعی شدن انسان‌ها، نقش دارد.

IMG-20160606-WA0000

مصطفی خَواره نیز ضمن بررسی سیر تطوری شعر فارسی از ابتدای تاریخ اسلام تا عصر حاضر و معرفی انواع سبک‌های رایج در شعر فارسی به بیان ویژگی‌ها و درون مایه‌های ذهنی و زبانی در این نشست، عنوان کرد: جوانان ما با اسوه قرار دادن شخصیت والای حضرت امام خمینی (ره) می توانند در ماه مبارک رمضان به خودسازی پرداخته و صفات نیک آن حضرت را در خود ایجاد و نهادینه کنند.

وی افزود: صحبت کردن پیرامون وجود ارزشمند حضرت امام (ره) نیازمند داشتن علم و اطلاعات فراوان بوده و می‌توان شخصیت ایشان را از جنبه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، دینی و ادبی مورد تحلیل قرار داد.

این کارشناس ارشد حوزه ادبیات فارسی سپس به معرفی شخصیت ادبی حضرت امام(ره) و بحث و بررسی پیرامون نوع اشعار ایشان پرداخت و با خواندن نمونه‌هایی از اشعار امام گفت: اشعار موجود در دیوان امام، از نوع اشعار عرفانی بوده و آن حضرت با پیروی از سبک حافظ، اشعار عرفانی حاوی نکات بلند اخلاقی و آموزه‌های دینی را سروده‌اند.

در انتهای این جلسه دو کتاب سبک شناسی شعر تألیف دکتر سیروس شمیسا و تاریخ ادبیات در ایران تألیف دکتر ذبیح الله صفا معرفی شد.

به گزارش خورنا، بیش از این نیز جلسه نقد و بررسی کتاب حمله به الولید نوشته امیر سر تیپ دوم خلبان احمد مهر نیا با حضور نویسنده کتاب، خلبانان نیروی هوایی، منتقدین، کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی در سالن اجتماعات پایگاه چهارم شکاری وحدتی برگزار شده بود.

انتهای پیام/