نصب پیشرفته ترین دستگاه رادیولوژی دیجیتال دربیمارستان مادر رامهرمز

خورنا -پیشرفته ترین دستگاه رادیولوژی دیجیتال بااعتباری بالغ برچهارمیلیارد ریال دربیمارستان مادر شهرستان رامهرمز نصب شد.

دکتر رحیم براتی اظهار کرد:دستگاه رادیولوژی دیجیتالDDR  که از پیشرفته ترین دستگاه های رادیولوژی موجود می باشد با صرف هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال خریداری و در بیمارستان مادر نصب گردید.

به گزارش خبرنگار خورنا در رامهرمز دکتر رحیم براتی مدیر شبکه بهداشت و درمان رامهرمز از نصب جدیدترین دستگاه رادیولوژی در بیمارستان مادر خبر داد و افزود : دستگاه رادیولوژی دیجیتالDDR  که از پیشرفته ترین دستگاه های رادیولوژی موجود می باشد با صرف هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال خریداری و در بیمارستان مادر نصب گردید.

دکتر براتی در ادامه گفت: با توجه به اینکه در زمان کنونی فناوری رادیولوژی با فیلم (آنالوگ) در دنیا از رده خارج شده، بهره برداری از این سیستم به میزان زیادی از هزینه های مصرفی بیمارستان در بخش رادیولوژی می کاهد.

وی در مورد مزایای این دستگاه گفت: از مزایای این دستگاه افزایش کیفیت موثر تصاویر، استفاده از پرتو دهی کم برای تولید تصاویر با کیفیت بالا، عدم نیاز به تکرار تصاویر مات، حذف سیستم ظهور و ثبوت و تاریکخانه ها، صرفه جویی در وقت، سرعت در کار و کیفیت بالای تصاویر و ارسال آن از طریق سیستم پکس یا دیسک مغناطیسی و امکان چاپ مجدد و کم هزینه شدن عکسبرداری می باشد.

براتی تصریح کرد: علاوه بر دستگاه ثابت رادیولوژی، یکدستگاه رادیولوژی پرتابل (متحرک) بمبلغ هفتصد و پنجاه میلیون ریال و دستگاه سونوگرافی پرتابل بملغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال خریداری که در بیمارستان های امام خمینی (ره) و مادر رامهرمز راه اندازی شد.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین یکدستگاه رادیولوژی CARM (گرافی کلیه و مجاری و زنان و زایمان) با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و دویست میلیون ریال خریداری شد که به زودی مراحل نصب آن آغاز می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رامهرمز در پایان تصریح کرد: بخش رادیولوژی بیمارستان مادر نیز با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال بهسازی شد.