قلی کیانی: صدای اعتراض ما که صدای مردم است را بشنوند / عملکرد شهردار اندیمشک فاجعه بار است/رویکرد شورای شهر شتابزده نیست

خورنا – مهدی قلی کیانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: پس از جلسه ی استیضاح شهردار اندیمشک که بنده و چهار نفر دیگر از همکارانم بنا بر مسائل و مشکلاتی که در شهرداری طی نزدیک به دوسال حضور جناب پاپی به عنوان شهردار مشاهده کردیم و پس از تذکرات بسیار و دو مرحله طرح سوال،نه به جواب درستی رسیدیم و نه هم جناب شهردار کوچکترین تلاشی در راستای برطرف نمودن اشکلات نمودند،رای به عزل ایشان دادیم،

وی افزود: دوستان و همکارانمان در مصاحبه ها و بیانیه های مختلف مسائلی را مطرح نمودند که لازم دیدم توضیحاتی را جهت روشن نمودن اذهان مردمی که خود را در مقابل آنان مسئول دانسته و پاسخگویی به آنان را تکلیف و تعهدم میدانم خدمت عزیزان عرض نمایم.

عضو شورای شهر اندیمشک عنوان کرد: اولا که اسناد ارائه شده توسط من و دیگر همکارانی که رای به عزل شهردار دادند جای هیچ گونه شبهه ای باقی نمی گذارد که لازم به توضیح بیشتر باشد و ثانیأ همان گونه که در نطق خود هم عرض نمودم ما از روز انتخاب ایشان به مدت یکسال بدون هیچ گونه انتقادی در فضای عمومی تنها حمایت و هدایت نمودیم که این نشان میدهد که ما بیش از هرکس به ثبات مدیریتی جهت برون رفت از مشکلات اعتقاد عملی داریم.

وی گفت: بعد از چندین ماه بنده نه به عنوان طرح سوال و استیضاح،که به عنوان تذکر و هدایت جناب شهردار،ایراداتی که در شهرداری و رویه ی آن میدیدم را در دفعات متعدد خدمت ایشان مطرح نمودم و چند ماه هم فرصت دادم تا موارد ذکر شده برطرف گردد اما ایشان توجهی نکرده و هیچ اقدامی از ایشان ندیدیم و در ادامه بازهم نه به منظور استیضاح،بلکه طی نامه ای سرگشاده مشکلات را مطرح نمودم تا هم به جناب شهردار تذکر داده باشم و هم به همکاران و خودم و هم اینکه مردم به عنوان ولی نعمتان ما در جریان امور قرار گرفته و قاضی اصلی آنها باشند

قلی کیانی بیان کرد: علیرغم انگ زنی ها و تهمت هایی که پس از آن به بنده شد،بازهم رویکرد ما رویکرد شتاب زده ای نبود و پس از چند ماه دیگر که کارد به استخوانمان رسید و جناب شهردار چنان پشت خود را گرم میدیدند که توجهی به تذکرات نکردند طرح سوال کرده و جوابی نگرفتیم تا طرح سوال اخیر که مردم از چند و چون آن اطلاع دارند اما برخی دوستان گویی مسائلی را فراموش کرده اند و یا اینکه خود را به ندانستن زده اند.

وی گفت: اولا دفاع از شهردار فعلی،بر خلاف اظهارات مطرح شده در فضای مجازی عملا دفاع از شخص و نه از رویکرد است اگر چنین نبود به رویکردها و عملکردها جواب مناسب داده می شد نه اینکه تذکراتی که اعضای شورا به شهردار می دهند را حامیان شورایی او توجه نکرده و سخنگوی شورا منعکس نکند وتنها مسائلی که به نفع و به طبع خودشان است را اطلاع می دهند.

عضو شورای شهر اندیمشک اظهار کرد: ثانیأ اگر رویکرد ما عدم ثبات مدیریتی و تغییر زودهنگام شهردار بود که ماهم مانند برخی از مخالفان شهردار قبلی برای رای به انتخاب شهردار از ایشان دست نوشته و تعهد مطالبه میکردیم تا گوش در مشت ما باشد و یا از همان بدو ورود تهدید به استیضاح میکردیم.!!!! نکند اقدامات خودمان را فراموش کنیم ؟؟

وی افزود: همان گونه که عرض کردم،یک سال عدم انتقاد در فضای عمومی و حمایت از شهردار فعلی نشان از این دارد که رویکرد ما عدم ثبات مدیریتی در شهرداری نبوده است اما عملکرد فاجعه بار ، بی برنامه وهزینه زای شهردار فعلی به جایی رسیده است که ماندش ولو برای یک ساعت بیشتر برای شهر و شهرداری خسارت بار و ویرانگر است.

قلی کیانی عنوان کرد: ما نمی توانیم به عنوان نماینده مردم تنها بابهانه های واهی از جمله اواخر دوره شورا بودن،تضارب های فکری،لج و لج بازی ها و سیاسی کاری ها دست روی دست بگذاریم تا خرابی ها سر به فلک بکشد ۲۱ماه فرصت کمی نیست و ممانعت از خسارت بیشتر از هرجا که باشد منفعت شهر و شهرداری است.

وی گفت: عملکرد ایشان حتی در ابتدایی ترین وظیفه هر شهردار که همان پرداخت حقوق پرسنل وکارگران و واریز بیمه آنان بقدری فاجعه بار و هولناک است که آه و نفرین اکثر آنان به آسمان رسیده است و کار به جایی رسید که شهر اندیمشک که ورودی وچشم استان خوزستان در موضوع مسافران نوروزی است اعتصاب پرسنل آن در آستانه نوروز در رسانه های کشور و جهان به علت عدم دریافت حقوق ماهیانه شب عید خبرساز و رسوا کننده شدچگونه چیزی که صدایش در دنیا پیچید را همکارانمان نمی بینند و نمی شنوند و می گویند اگر دلیل کافی باشد در عزل ایشان درنگ نمیکنیم؟!

عضو شورای شهر اندیمشک اظهار کرد: آنانی که در تحلیل ها و پاسخ به مشکلات و سوالات از دسته جات سیاسی دم می زنند، مردم قضاوت کنند که کدام دسته ی سیاسی موافق یا مخالف شهردار بوده اند. و چه کسانی به دنبال سیاسی کردن امور برای پیش برد هدفهای فردی و گروهی خود هستند!

وی افزود: آنانی که می گویند تصمیمات و مسائل شهرداری باید خارج از سیاسی بازی باشد،دقیقا تا به امروز عملکرد و رویکردشان سیاسی بازی آنهم از نوع زد وبند بوده است شهردار کنونی تا پیش از انتخابات ۷اسفند بعضا در خیابانی که خدماتی انجام می دادند مشروط به برگزاری جلسه برای کاندیدای صاحب قدرت بود و پس از انتخابات و عزل و نصب ها نیز صراحتا درجلسه علنی شورا اعلام کردند که تغییرات انجام شده در شهرداری بنا بر تغییرات سیاسی در شهر بوده است رویکرد شهردار مشخصا برآیند نظرات و رویکرد حامیان امروزش در شورا است این رنگ عوض کردن ها و به قول شهردار هماهنگی با جریانات سیاسی به دور از استقلال شهرداری و متضاد با شعارهای شوراست.

قلی کیانی بیان کرد: اگر مبارزه با فسادی بوده است قطعا کسانی که ریاکاری و تظاهرشان کمتر است بیشتر مبارزه کرده اند.اگر کسانی براساس مشی شخصیتی و اخلاقی خود زیر به زیر پنهانی کاری کرده اند و برای افرادی پرونده سازی کرده اند ما از این عادت ها نداریم ما اگر چیزی دیدیم صراحتا اعلام و مبارزه کرده ایم ممکن است کسانی براساس مشی و اخلاق خودشان کارها را زیرآبی و شبانه انجام دهند که در این خصوص تقصیری بر گردن ما نیست.

وی گفت: آنانی که امروز با افتخار از ممیزی املاک حرف میزنند گویا فراموش کرده اند که در ابتدای کار شورا دوماه این لایحه روی میزشورا بود و ما التماس کردیم تا اینان متوجه شدند که اصلا تعریف ممیزی املاک چیست وبعد تن به مصوبه دادند این هایی که ممیزی و حسابرسی مالی را از افتخارات خودشان می دانند فراموش کرده اند که چه کسی لایحه را نوشته و اصرار به انجام ممیزی،حسابرسی و اتوماسیون اداری را چه کسی داشته است.! و جالب انکه در مقابل عدم اجرایی شدن این مصوبات هیچ اقدامی نمیکنند!

عضو شورای شهر اندیمشک عنوان کرد: در بحث حریم شهر فرافکنی هایی که شد چه کسی اقدام کرد؟چرا نمی گویید در جلسه ی مشترکی که بین مسئولین اندیمشک و دزفول برگزار شد طرحی که ما دادیم و کمیته ای که تشکیل شد،تنها ده روز برای انجام کار فرصت بود اما بعضی از اعضای شورا که با حرص نام خود را در کمیته پیگیری جای دادند و پیگیری نکردند و بقیه فرصت را هم نیامدند دنبال کار مردم را بگیرندتا بدون اعمال نظر به استانداری ارجاع شد و ان همه جنجال افریده شد و مشکل چندین ساله لاینحل ماند!!.حال بعد از دوسال رفتند همان کار را انجام دادند که به نام خودشان ثبت شود این سیاسی کاری و تنگ نظری نیست؟ این صداقت در رفتار و کردار است؟ (البته ناگفته نماند درنهایت شورا اقدامات لازم در خصوص مرز را انجام داد)

وی افزود: مبارزه با زمین خواری مقدمه اش همان ممیزی املاک است چه کسی طرح آن را داد و مصرانه پیگیر انجام آن بود؟ آنانی که شعار مبارزه با زمین خواری را می دهند یا آنان که در عمل با زمین خواری مبارزه میکنند؟چرا هرچه ما فریاد زدیم که زمین هایی که در مالکیت عمومی بوده و متعلق به شهرداری هستند را مانع از تصرفشان شوید اقدامی نشد و امروز دارند در کام زمین خواران واقعی قرار می گیرند؟

قلی کیانی تصریح کرد: در خصوص دانشگاه علمی کاربردی مصوبه ی هر یازده نفر شورا بود اما در ادامه اگر کسانی کارهایی کردند یا در ادامه ی اجرایی شدن مصوبه اقدامات فردی!!!کرده اند که ما شریک این حرکات مبهم نیستیم و راه ما در این موارد جداست اما در اجرای قانون همه باهم بودیم.

وی گفت: استعفای امروز ما اعتراض به کرشدن بد موقع گوش ها و کور شدن بی وقت چشمهای برخی از اعضای شوراست که چشم بر حقیقت بسته اند.استعفای ما عدم تمکین به رای اکثریت نیست بلکه اعتراض به عملکرد دوستانمان در برخورد با عملکرد نامناسب شهردار،تخلفات ثابت شده،سکوت در مقابل بی عدالتی و نادیده گرفتن حقوق پایمال شده کارگران زحمت کش است که اگر این روند ادامه داشته باشد،انحلال این شورا بیشتر از ادامه ی کار آن مثبت و مورد رضای مردم واقع می شود.

عضو شورای شهر اندیمشک عنوان کرد: دوستان ما گویا نمی خواهند صدای اعتراض ما که صدای مردم است را بشنوند و بازهم با فرافکنی،سیاسی و حزبی اندیشیدن و قیاس مع الفارق و ربط دادن مسائل مغایر باهم که روش همیشگی آنان است،سعی در غوغاسالاری نخ نما و تاریخ مصرف گذشته و تشویش اذهان عمومی برای به حاشیه راندن حقیقت دارند.

وی افزود: آیا کسانی که می گویند اگر یک تخلف از شهردار ببینیم هیچ مماشاتی نکرده و در عزل ایشان درنگ نمیکنیم،یکبار به من مخالف و سوال کننده از ایشان گفتند چه مدرکی برای حرفهایتان دارید تا اسناد را ارائه دهم؟تمامی سوالها و انتقادات ما همراه با استدلال بود و حتی خود شهردار هم بارها به تخلفات معترف شدند اما برخی از همکارانمان می گویند اگر یک مورد ثابت شود درنگ نمی کنیم اگر دنبال مبارزه بافساد هستید چرا اجازه ارائه اسناد و مدارک مورد سوال مارا نداده و درکنار ما صادقانه به بررسی نپرداختید؟

قلی کیانی اظهار کرد: دو سال گذشته است آیا در این دوسال با توجه به اینکه متوجه عدم انجام درست تشریفات در مناقصات شده اید و خودتان نیز به وجود تخلف درآن اذعان داشته اید تذکری به شهردار داده اید؟کدام تذکر؟کدام اعتراض؟کدام سوال؟چطور مدعی انجام تشریفات و روال قانونی در انجام پروژه ها هستید درحالی که اسناد چیز دیگری میگوید و مشاهدات چیز دیگری نشان می دهد؟ انجام تشریفات از شعارهای اولیه ی شورا بود و در یک سال اول نیز به درستی انجام گردید اما در طول دو سال گذشته به هیچ وجه روال قانونی و تشریفات صورت نگرفته است.

وی گفت: ما در ارتباط با پروژه ها،خرد کردن معاملات برای دور زدن قانون وعدم برگزاری مناقصه،خرید سنگ جدول،خرید شن و ماسه غیر ضروری و با قیمت غیر کارشناسی و تمامی مسائل مربوط به پروژه هایی که با وجود بودجه ی بسیار خوب عمرانی می توانست سبب آبادانی بسیاری شود،با سند و مدرک زد و بند،کم کاری،تخلف و عدم رعایت قانون را مطرح کرده و خواستار پاسخ شدیم اما دوستان با علم به اینکه تخلف صورت گرفته و سند هم موجود است کتمان کرده و حمایتی تردید برانگیز از شهردار دارند.

عضو شورای شهر اندیمشک اظهار داشت: چگونه منکر تخلف در پرونده ی ایران خودرو می شوید و میگویید تخلفی صورت نگرفته است در حالی که ایتم هایی مشخص از عوارض حذف شده و تخفیف و تقسیط غیرقانونی و علاوه بر آن شهردار هم صراحتا و با افتخار از تخلفشان حرف می زنند؟!

وی افزود: عدم پیگیری اجرای مصوبات،عدم توجه به بحث راه اندازی سیستم GIS و ممیزی املاک،عدم پافشاری و جدیت در انجام حسابرسی مالی شهرداری،سفارشات مشخص و تشکیل باندهایی در شهرداری،تقسیم پست ها و معاونت ها بین دسته هایی در شهرداری و بسیاری مسائل دیگر که بارها و بارها ذکر کرده و به آن اعتراض داشته ایم،همه و همه نشان از عدم اراده ی قوی برای مبارزه با ناکارآمدی،عدم صداقت و حمایت از یک شخص است نه یک رویه.

قلی کیانی گفت: اگر دفاع دوستان صادقانه و برای رضای خدا و خلق خداست نه سیاسی کاری و منافع شخصی و باندی و اگر در حمایتشان از شهردار مسائل سیاسی و جناح بازی های متداول وجود ندارد و واقعا فکر میکنند که عملکرد شهردار بی عیب و نقص است،چرا حرفهای ما را گوش نمی کنند؟چرا در جلسه ی استیضاح کمر بسته بودند که نگذارند موافقان استیضاح صحبت کنند؟ با غوغاسالاری،بگم بگم و بازی با ابروی افراد و رها کردن کودک درون و …. نمیتوان بر ضعف های خود ومسائلی که چون روز روشن است سرپوش گذاشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سارا عجب!!؟؟؟ الان که دیکه دوره شما تمومه به این فکر افتادی مهدی خان