مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد

باقرگل فر|خورنا- مراسم تودیع و معارفه ی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل های پیشین و جدید سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، ائمه جمعه، مدیران عامل پتروشیمی، مسئولین شهری شهرستان و کارکنان این سازمان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این مراسم گفت: صنعت پتروشیمی با مدیران باتجربه ی خود تودیع نمیکند بلکه در سنگرهای دیگر از ایشان استفاده خواهد کرد.

مرضیه شاهدایی، در ادامه با بیان تاریخچه ای از تلاشهای صنعتگران عرصه ی پتروشیمی برای به بار نشستن سرمایه های کشور، ایجاد محیط امن و قابل اعتماد برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و اجرای طرحهای جامع زیربنایی در این منطقه ویژه را، از وظایف سازمان منطقه ویژه عنوان کرد.

وی با اشاره به ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران، نیاز شرکتهای موجود به تکمیل زنجیره ی ارزش خود و به اتمام تقریبی زمینهای منطقه ویژه گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در تصمیم گیری های اخیر مصوب کرد که فاز دوم توسعه منطقه ویژه را در دستور کار خود قرار دهد و هم اکنون در فاز مطالعاتی خود می باشد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، شایسته سالاری، توجه به کرامت انسانی، دقت، صداقت و شفاف سازی در سازمان منطقه ویژه، مبنی قرار دادن مدیریت عملکرد، مدیریت شورای راهبردی و توجه به مسئولیتهای اجتماعی در منطقه را از انتظارات خود از مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه برشمرد.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه در مراسم معرفه ی خود با اشاره به تغییرات جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: برنامه ریزی کلان، سیاسگذاری، هماهنگ سازی، بستر سازی و پشتیبانی توسعه و همچنین تنظیم مکانیزمهای لازم برای مدیریت تعاملات واحدهای پتروشیمی از جمله وظایف متمرکز این شرکت است.

سید امید شهیدی نیا، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به عنوان نماینده ی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اجرا کننده ی بخشی از وظایف این شرکت عنوان کرد و افزود: از جمله وظایف سازمان میتوان به فراهم آوردن زیرساختها، تسهیل سرمایه گذاری، ارائه ی مشوق ها و نظارت بر برخی الزامات قانونی اشاره کرد. خوشبختانه با چشم انداز مثبتی که در آینده برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ایران ایجاد شده است، امیدها برای توسعه ی صنعت پتروشیمی برابر برنامه چشم انداز کشور افزایش یافته است.

وی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را بواسطه ی شرایط بسیار خوب و آماده ای که برای توسعه ی صنایع پتروشیمی دارد، یکی از محل های مستعد برای سرمایه گذاری در این صنعت دانست و خاطر نشان کرد: در این مقطع وظیفه ی اصلی سازمان فراهم سازی بستر مناسب و ایجاد امکانات اولیه و زیرساختی اعم از صنعتی و خدماتی خواهد بود و بدین منظور طرح توسعه ی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از مدتها قبل در دست مطالعه است.

شهیدی نیا در تشریح سایر برنامه های خود در سازمان منطقه ویژه خاطر نشان کرد: در کنار نگاه توسعه ای، کمک و تعامل با واحدهای صنعتی موجود و تداوم ارائه ی خدمات و پشتیبانی از امر تولید، بخش دیگری از وظایف سازمان خواهد بود. اما فارغ از مسئولیتهای صنعتی و غیر صنعتی هر شرکت، بحث مسئولیت اجتماعی و توجه به محیط پیرامونی صنعت، در راستای ایجاد توسعه متوازن و پایدار بسیار حائز اهمیت است.

وی از همکاران خود در سازمان خواست: فارغ از هرگونه تعلق فکری، تمام هم خود را جهت هم افزایی و مشارکت در انجام وظایف معطوف کنید تا با تلاش جمعی بتوانیم نقش خود را در اهداف از پیش طراحی شده ایفا کنیم. مدیریت نیز به سهم خود تلاش خواهد کرد تا با تاکید بر عدم تمرکز و استقلال واحدهای سازمانی، تاکید بر ارزیابی نتایج، اشاعه مدیریت عملکرد و استفاده از مشوقهای شغلی نقش حمایتی خود را جهت ایجاد همدلی میان کارکنان ایفا می کند.

علی یزدانی، طی سخنانی، ضمن نام بردن از تمامی نهادها، ارگانها، اشخاص و گروه هایی که در طول ۷ سال تصدی وی در این سمت با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی همکاری کردند از تمامی ایشان قدردانی کرد.

وی، ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل جدید، گفت: یقین دارم کارکنان سازمان منطقه ویژه در دوران مدیریت ایشان، از بالندگی و توسعه ی کمی و کیفی قابل قبولی برخوردار خواهند بود و امیدوارم تمامی مدیران، مسئولین و کارکنان وی را همراهی نمایند.

سید امید شهیدی نیا، با ۳۲ سال سابقه ی خدمت، فارغ التحصیل رشته ی MBA ، دارای رتبه D سازمانی و آخرین سمت وی، ریاست مهندسی ساختار شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده است.

در روزهای پایانی سال ۹۴، عبدالرضا زرگر با سمت سرپرستی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، جانشین علی یزدانی شده بود و بیش از ۲ ماه اداره این سازمان را بر عهده داشت.

در پایان مراسم، ضمن ابلاغ عمومی حکم مدیریت شهیدی نیا و تقدیر از زحمات زرگر، الواح تقدیر و هدایایی از طرف ارگانها و نهادهای مختلف به یزدانی اعطا شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شاغل پتروشیمی این مصیبت عظما رو به مردم منطقه ماهشهر و بندر امام تسلیت عرض میکنم...