پرتال جامع گردشگری استان خوزستان رونمایی شد

خورنا – پرتال جامع گردشگری استان خوزستان همزمان با هفته مقاومت و پیروزی طی مراسمی با حضور تعدادی از فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری رونمایی شد.

به گزارش خورنا، محمد جواد رفیع پور، مدیر پروژه گردشگری، تفریح و اوقات فراغت «بزنیم بیرون» طی سخنانی در این مراسم، ابراز داشت: استان خوزستان با دارا بودن جاذبه های متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی مهد تمدن پنج هزار ساله ایران و یکی از قطب های گردشگری کشور به شمار می رود که در طول سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از خلاء های جدی در حوزه توسعه گردشگری استان خوزستان، اطلاع رسانی مناسب نسبت به جاذبه های پرتعداد طبیعی و تاریخی این استان بود؛ چرا که بسیاری از هموطنان و زائران اطلاع دقیقی از جاذبه های گردشگری خوزستان و نحوه دسترسی به آن ها را ندارند.

رفیع پور خاطر نشان ساخت: در این راستا پروژه بزنیم بیرون با راه اندازی بخش استان خوزستان خود تلاش کرده است تا اطلاعات مورد نیاز برای استفاده گردشگران این استان را در شش دسته بندی کلی و بیش از ۳۸ موضوع متنوع در اختیار آن ها قرار دهد.

مدیر پروژه بزنیم بیرون تصریح کرد: سامانه جامع گردشگری استان خوزستان در دسته بندی های «گردشگری مذهبی» ، «طبیعت گردی» ، «شهرگردی» ، «تاریخ گردی» ، «هنرگردی»  و «از کجا بخریم؟» فعالیت خود را آغاز  کرده و  به زودی با راه اندازی بخش های جدید در راستای تکمیل اطلاعات مورد نیاز گردشگران داخلی و خارجی گام برخواهد داشت.

وی افزود: در پرتال جامع گردشگری استان خوزستان سعی شده است تا اطلاعات کاملی برای معرفی هر مکان از قبیل اطلاعات تماس، محل قرار گیری روی نقشه، ویژگی ها و مشخصات، امکانات، پیشنهادات ویژه، تاریخچه، سیمای عمومی، زمان مناسب بازدید، گالری تصاویر، مسیرهای دسترسی و … در قالبی نوین به مخاطبان عرضه شود.

رفیع پور در ادامه به طراحی سامانه برنامه ریز سفر و تفریح اشاره کرد و گفت: کاربران در بخش «برنامه ریز» پرتال بزنیم بیرون می توانند هزینه مد نظر، زمان مورد نیاز و بخش های مورد علاقه خود ارایه داده و از نزدیک ترین مکان های گردشگری و آخرین رویداد های مد نظر خود استفاده کنند.

بر اساس این گزارش پرتال جامع گردشگری استان خوزستان از امروز در تارنمای   http://www.bezanimbiroon.ir/?city=khuzestan  در دسترس علاقه مندان قرار داشته و به زودی با ارایه خدمات متنوع و گسترده تری  فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.