کشف عتیقه های ۳۵۰۰ ساله در اندیمشک

خورنا – به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ اکبر کروندی روز سه شنبه افزود:ماموران یگان عملیاتی ۱۱۰ حین گشت زنی در سطح شهرستان اندیمشک به یک دستگاه خودروی پراید با ۲ نفر سرنشین مشکوک شده و آنرا متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از خودرو متوجه یک محموله از عتیقه های قدیمی شدند گفت:خودرو همراه با متهمان جهت بررسی بیشتر به مقر منتقل شدند که در بررسی بیشتر اشیای عتیقه شامل یک عدد قیر نوشته خالص با خط میخی، سه حلقه انگشتر قدیمی، دو آدمک از جنس سنگ، یک عدد آدمک ایستاده از جنس طلا و چندین قطعه فلزی دیگر و سنگ نوشته کشف شد.

وی افزود: برابر اعلام کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک، اشیای مکشوفه بسیار قدیمی و از عتیقه های ایران باستان دوره ایلام می باشند که دارای قدمتی بیش از ۳۵۰۰ سال هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان اندیمشک ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب پلیس عملیاتی۱۱۰افزود:متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اول خردادماه نیز یک محموله کالای قاچاق به ارزش بیش از سه میلیارد ریال در اندیمشک کشف و توقیف شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یاعلی چرا دورغ نوشتید من خودم شخصا اونجا بودم و در ایست و بازرسی که بسیج حوزه ابوذر در محدوده شهدای گمنام درست کرده بودند این وسایل کشف شد و شخصا خودم از ماشین پیداشون کردم