بررسی وضعت نیزارها و سوله های فرسوده اطراف بلوار ۹دی بندرماهشهر در شهرداری

خورنا – جلسه ای پیرامون چگونگی ازبین بردن نیزارهای اطراف کریدور نفتی وهمچنین وضعیت سوله های فرسود دراطراف بلوار۹دی در محل شورای اسلامی شهر برگزار گردید.

در این جلسه که عبادی معاون فرماندار ، کمایی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نیزحضور داشتند ، دکتر منصور قمر اظهار داشت ، یکی از معضلات شهری وجود نیزار در محدوده شهراست که نه تنها باعت به وجود آمدن منظره ای نا پسند و بوی نا مطبوع بلکه باعث تجمع موشها و حشرات موذی و تجمع کارت خواب ها و معتادین در آن محل شده است

فرماندارشهرستان بندرماهشهر افزود وجود نیزارها در اطراف کریدور نفتی و همچنین سوله های فرسوده درزمینهای اطراف بلوار ۹دی که متعلق به شرکت پخش فرآورده های نفتی می باشد موضوعی است که باید باهماهنگی بیشتر بادستگاههای مرتبط بدان رسیدگی شود تا هرچه سریعتر این معضل برطرف شود .

عالی ترین مقام اجرایی دولت تاکید کرد وجود این نیزارها و سوله های فرسوده آنهم در مرکز شهرعلاوه بر اینکه چهره ناخوشایندی را فراهم آورده بلکه محیطی غیر بهداشتی را بوجود آورده است .

ایشان باتشکر از اقدامات وپیگیری های مستمر شهرداری وشورای اسلامی شهر دراین رابطه ابراز امیدواری کرد که این معضلات هرچه زودتر برطرف شود.

در ادامه این جلسه رییس شورای اسلامی شهر با تشکر از حسن توجه فرماندار محترم به معضلات شهری اظهار داشت ، درچندسال اخیر  اقدامات زیادی توسط شهرداری نسبت به ازبین بردن نیزارها صورت گرفته که نتیجه بخش نبوده و برای ازبین بردن کامل آن پیگیری های شهرداری با نمایندگان وزارت نفت در منطقه تاکنون به نتیجه نرسیده است .

وی افزود درصورتیکه مجوزهای لازم صادر شود شهرداری می تواند با برنامه ریزی لازم پس از خشکاندن این نیزارها با درختکاری و فضاسازی محیطی دلنشین را دراین منطقه فراهم آورد.

مهندس نظارات بیان داشت : نکته مهم وحائز اهمیت دراین رابطه این است که علاوه بر مشکلات زیست محیطی وجود نیزارها محلی برای زندگی حشرات وجانوران موذی شده است که بیماری هایی رادر پی خواهد داشت و هرچه به فصل گرما پیش می رویم این مشکلات دوچندان می شود وباید راه حلی برای این موضوع فراهم شود.

ایشان تاکید کردند، رویش نیزارها ازنظر مبلمان شهری چهره نازیبایی به شهر می دهد که در خور توجه شان و منزلت شهری مثل ماهشهر نیست ایشان همچنین بر روشن شدن وضعیت سوله های فرسوده که چهره شهر رامخدوش کرده تاکید کرد.

در ادامه این جلسه مهندس کمایی شهردار گزارشی از اقدامات وپیگیری های صورت گرفته را ارائه و هریک از اعضای شورای اسلامی شهر نیز نظرات خود را مطرح نمودند .