مشکل اشتغال با ۱۰ درصد سپرده دزفولی‌ها در بانک‌ها برطرف می‌شود

خورنا – حبیب الله آصفی ظهر امروز پنجشنبه در آیین افتتاح هفت پروژه تولیدی و صنعتی دزفول که در محل کارخانه دانی نو و واحد تازه افتتاح شده تولید تخصصی خوراک طیور برگزار شد، اظهار کرد: دزفول بدون شک اگر تولید نداشته باشد دچار کمبود های زیادی می شود.

وی افزود: تولید کنندگان دزفولی در این شرایط مصیبت آور که به جان تولید افتاده بسیار مقاوم هستند.

فرماندار دزفول با بیان اینکه این شهرستان از نظر ظرفیت های فراوان همچون یک کشور است، گفت: دزفول یک سرزمین چهار فصل بوده که هر نوع محصول کشاورزی در آن قابل تولید است و هر چند ظلم های زیادی به این شهرستان شده اما همواره توانسته موفق عمل کند.

آصفی با بیان اینکه اکنون در دزفول ۲.۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم، عنوان کرد: سالانه یکصد میلیون گل شاخه بریده در دزفول تولید می شود که هم در این موارد و هم در موارد صنایع تبدیلی در استان سرآمد هستیم.

وی با اشاره به اینکه دزفول در زمینه بازرگانی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد، افزود: در حال حاضر محصولات گوشتی و دامی دزفول به استان صادر می شود.

فرماندار دزفول همچنین با اشاره به ظرفیت های عظیم دزفول در حوزه گردشگری، یادآور شد: در دو سال گذشته با برنامه ریزی های دقیق دو هزار هکتار به مجموع پنج هزار هکتار باغات شهرستان اضافه شده است.

آصفی در ادامه عنوان کرد: در یکی از موسسه های مالی دزفول چهار هزار میلیارد تومان سپرده ثابت وجود دارد که با یک حساب سرانگشتی می توان گفت دزفولی ها بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در بانک های شهرستان دارند که اگر فقط ۱۰ درصد از تمام این سرمایه وارد کار تولید شود، موضوع اشتغال تمام شهرستان و با تمام این سرمایه موضوع اشتغال تمام استان برطرف می شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولان ازسوی رهبر انقلاب سفرای اقتصاد مقاومتی محسوب می شویم، گفت: باید با مردم سرمایه دار شهرستان رایزنی و صحبت کنیم و آنها را به جای پس انداز به سمت تولید بکشانیم.

لزوم ورود اصناف در بخش تولید

فرماندار شهرستان دزفول با تاکید بر لزوم ورود اصناف دزفول در بخش تولید، گفت: دزفولی ها از قبل انقلاب تاکنون همواره درتمام زمینه ها وارد میدان شده اند و اکنون نیز باید با استفاده از سرمایه خود وارد عرصه تولید و اشتغال شوند که این وظیفه ما مسئولان اداری است تا آنها را مجاب به این مهم کنیم.

آصفی اظهار کرد: تولید کنندگان بخش های صنعت و کشاورزی جزو مظلوم ترین بخش ها لقب گرفته اند چرا که در این شرایط تورم و بحران اقتصادی و رانت خواری ها تحت فشارهای بسیار زیادی هستند اما دزفولی ها که در سخت ترین شرایط نیز روی پای خود ایستادند و به دیگران الگو دادند اکنون نیز تولید کنندگان این شهرستان الگویی برای خوزستان باشند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تولید گاز کشور، ۶۵ درصد تولید نفت ،۶۰ درصد تولید شکر و ۹۸ درصد تولید باگاس کشور سهم خوزستان است، گفت: اما متاسفانه استان ما به دلیل اقتصاد دولتی که دارد دچار فشار و تنگدستی شده و خوزستان را در شرایط بسیار بدی قرار داده است به همین دلیل تولید کننده در خوزستان تحت فشار زیادی است.

آصفی با بیان اینکه بسیاری از استان های تازه ظهور کشور جز در موارد سیاست گذاری عمومی هیچ انتظاری از دولت ندارند، افزود: اما متاسفانه استان ما گویی کاملا دولتی است و به دلیل وجود نگاه های محدود و سطح طبقات و توقعات پایین در دستگاه های دولتی خوزستان بسیاری از مشکلات ازدرون ادارات استان کلید می خورد.

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان دزفول به ما نوید آینده روشن را می دهند، گفت: در دو سال اخیر توانسته ایم حدود۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق بخش خصوصی برای احداث کارخانه ها، نیروگاه ها و پالایشگاه و پتروشیمی وارد دزفول کنیم که نشان دهنده این است که ادارات دزفول نیز توانسته اند در این مدت هم پای تولید کنندگان و بخش خصوصی نیز وارد عمل شده است.

فرماندار دزفول با تاکید بر اینکه دزفول به شرط همت می تواند با تولیدات خود استان را زنده و متحول کند از مردم و سرمایه داران دزفولی درخواست کرد تا سرمایه خودرا وارد بخش تولید و اشتغال کنند و وعده داد که فرمانداری و سایر دستگاه های اداری شهرستان در زمینه استعلامات و مراحل قانونی به صورت جدی با سرمایه گذاران تعامل خواهند کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *