پایان جام شطرنج سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

باقرگل فر-خورنا:مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برندگان سومین دور برگزاری مسابقات شطرنج جام سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور سرپرست و مسئولین این سازمان در سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد.

 سرانجام پس از هفت روز رقابت فشرده شطرنج بازان ۹ استان در جام شطرنج این سازمان، نفرات برتر این مسابقات در مراسم اختتامیه معرفی شده و جوایز خود را دریافت کردند.

در پایان، خالصی از زنجان، اسکندری از لرستان، کریمی از البرز، بنی رشید از خوزستان، دلجو از گیلان، دانشپور از کهکیلویه و بویر احمد و وحدتیان از بوشهر مقامهای اول تا هفتم را کسب کردند. همچنین عاشور کهنسال به عنوان قهرمان پیشکسوت و مهرشاد کاسب زاده و فاطمه محمد رفیعی به عنوان قهرمانان رده های سنی خود جوایز و لوح قهرمانی دریافت کردند.

مهدی مرادیان، از کارکنان سازمان منطقه ویژه، با عملکرد مثبت، ریتینگ بین المللی خود را ۲ و ۸ دهم امتیاز افزایش داده و به ریتینگ ۱۷۲۲ رسید.

۹۱ شطرنج باز و ۳۱ بازیکن صاحب ریتینگ بین المللی از ۹ استان کرمان، فارس، زنجان، البرز، گیلان، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، بوشهر و خوزستان این مسابقات را در سالن ورزشی خلیج فارس شهرک بعثت به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار کردند.

پیش از آغاز رسمی این مسابقات، یک رقابت سیمولتانه بین استاد بزرگ شطرنج کشور و بیش از ۹۰ نفر از شطرنج بازان منطقه انجام شد که ۹ ساعت به طول انجامید و در پایان سید مهدی فرزین و حامد اشکانپور موفق به کسب پیروزی و صادق بن سعید موفق به تساوی با استاد بزرگ شدند.

این جام که در ۹ دور به روش سویسی انجام گرفت، در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج (FIDE ) به نام سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ثبت رسیده است و مسئولین این سازمان امیدوارند بتوانند هر ساله آن را به مناسبت آزاد سازی خرمشهر برگزار نمایند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *