لزوم رعایت مفاد قانون جامع حمایت از معلولین در شهرستان شادگان

باقرگل فر-خورنا:نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندارشادگان : درجلسه مناسب سازی محیط و معابر برای معلولین ، برلزوم رعایت مفاد قانون جامع حمایت ازمعلولین تأکید کرد و گفت: براساس ماده ۲ قانون جامع حمایت ازمعلولین کلیه ادارات ، سازمانها ، شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند درطراحی ، تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی ازآنها برای معلولان  همچون افراد عادی فراهم گردد.
معاون فرماندارشادگان: با ابراز تأسف ازاینکه بعضاً مشاهده می شود که نه تنها این امکان برای معلولان فراهم نشده است ، بهره مندی و دسترسی برای افراد سالم نیز بسختی انجام می گیرد.
آلبوغبیش تصریح کرد: مفاد قانون جامع حمایت ازمعلولین به کلیه ادارات ، بانکها  نهادهای انقلاب اسلامی شهرستان ابلاغ و آنان مکلف شده اند مفاد قانون را اجرا و رعایت نمایند.
وی همچنین به ناهمسانی شدید پیاده روهای معابر شهری اشاره کرد و افزود: بعضی ازشهروندان بدون اخذ مجوز سطح جلوی درب منازل خود را بالا می برند بطوری که دربعضی اماکن اختلاف سطح پیاده روها به بیش از ۱ متر نیز می رسد که دراین زمینه شهرداران باید به وظایف خود عمل کنند و درهمسان سازی پیاده روها اقدام جدی معمول نمایند.
آلبوغبیش درپایان یادآور شد اداره بهزیستی بعنوان دبیرجلسات مناسب سازی محیط و معابر برای معلولین مکلف است قانون جامع حمایت ازمعلولین را تا حصول نتیجه نهایی درشهرستان پیگیری نماید و کلیه بانکها ، شرکتها و ادارات شهرستان بویژه شهرداران ملزم به اجرای مفاد این قانون هستند.