جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان هندیجان

باقر گل فر-خورنا:سید مهران رفیعی فرماندار شهرستان هندیجان در جلسه شورای برنامه ریزی و اشتغال این شهرستان بر ایجاد اشتغال پایدار براساس ظرفیت های شهرستان و با بازدهی مناسب تاکید نمود.

وی گفت: مجتمع گلخانه ای که در هندیجان قبلا وجود نداشته  با اعتبارات بخش خصوصی  با ۴ متقاضی با اخذ مجوزهای لازم در حال انجام است و لازم است در خصوص اخذ مجوز طرح های شیلات بخصوص طرح ۳۹۵ هکتاری پرورش آبزیان اقدامات لازم از طریق ارگان های ذی ربط بخصوص با منابع طبیعی و محیط زیست به عمل آید.
وی با تاکید بر همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات گفت :کمیته امداد ، بهزیستی و بنیاد مسکن ارگان هایی هستند که افراد تحت پوشش خود را که عموما از قشر محروم می باشند جهت اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی می نمایند و لازم است بانک های عامل مشکلات پرداخت تسهیلات به این قشر را رفع نمایند.
رفیعی با تاکید بر آموزش مهارت های فنی و حرفه ای افزود:با استفاده ازکسب مهارت های لازم در حوزه ی فنی و حرفه ای و معرفی افراد جهت استفاده ازتسهیلات صندوق کار آفرینی امید می توان برای افراد بیکار شغل پایدار ایجاد نمود.
فرماندار هندیجان ادامه داد لازم است نسبت به انتخاب این مهارت ها بر اساس ظرفیت های شهرستان در این حوزه اقدام نمود.
وی افزود: از ظرفیت های داخلی شهرستان مانند کارگاههای تولیدی جهت تامین نیازهای شهرستان مانند تعیین البسه دانش آموزان استفاده گردد.