یکی‌ از نگرانی‌های مردم‌ تبعیض در پرداخت‌ حقوق‌های‌ نابرابر است

خورنا – امام جمعه اندیمشک گفت: یکی از نگرانی‌های مردم تبعیض در پرداخت حقوق‌های نابرابر در برخی از سازمان‌ها است و مسؤولان باید با جدیت و شفافیت ریشه این تفکر اشرافی را بخشکانند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی امروز اظهار کرد: امروز یکی از نگرانی‌های بیشتر مردم کشور تبعیض است که نمونه آن پرداخت حقوق‌های نابرابر در برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی است.

وی افزود: شاهد هستیم که بعد از تعویض آن مدیر شکل ناعادلانه پرداخت بازهم اصلاح نشده و توضیح قانع‌کننده و منطقی هم به مردم داده نمی‌شود و شفاف‌سازی صورت نمی‌پذیرد.

امام جمعه اندیمشک اضافه کرد: این شرایط پرداخت افراد ثروتمند را به طمع انداخته و فرصت‌طلب‌ها را شارژ کرده و موجب افسرده شدن قشر فقیر جامعه شده و این موضوع حتی نقد هم نمی‌شود.

خدامی یادآور شد: به نظر می‌رسد دولتِ محترم، دستگاه‌های مربوطه، مجلس‌نشینان، اهالی قانونگذاری و نظارت، طلایه‌داران قضاوت و بازرسی در کشورمان باید با جدیت و شفافیت ریشه این تفکر اشرافی را بخشکانند.

وی خاطر نشان کرد: در غیر این صورت این‌گونه کارها و اعمال ریشه اعتقاد مردم به حقیقت نظام و اسلام عزیز را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک در ادامه گفت: در حقیقت سبک مدیریت رسالت و امامت در هر دوره و زمان، برای متدینان به این مبانی بهترین شاخص هدایت و موفقیت و سرافرازی است.

وی افزود: البته تخطیِ از این اصول مدیریتی جامعه را به فساد، تبعیض، آلودگی، زیاده‌خواهی، اَشرافی‌گری و تجمل‌گرایی می‌کشاند.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به سبک مدیریتی امام علی(ع) تصریح کرد: در سبک مدیریت امیر مؤمنان(ع) که منظومه‌ای از فضائل و مبارزه با رذائل است، عدالت اجتماعی، حق‌مداری، باطل‌ستیزی، نظارت بر کارگزاران، پرهیز از استبداد، ارتباط با مردم به صورت دائمی و بدون واسطه‌های لازم وجود دارد.

وی در پایان بیان کرد: راست‌گویی و صدق، شایسته‌سالاری، قانون‌مداری، برابری و بهره‌مندی عادلانه از مواهب حکومت، عدالت در توزیع ابعاد مختلف بیت‌المال، مبارزه با سیاست‌های طبقاتی نمودن جامعه و برابری حقوقی و بهره‌مندی از تسهیلات حکومت از دیگر عناوین یک سبک زندگی برتر و اسلامی است.

مرجع / فـارس