کارخانه‌های فرآوری محصولات سیب زمینی و پیاز در اندیمشک ساخته می‌شود

خورنا – محمد جعفر آفرین در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: با هدف توسعه کشت و تولید محصولات کشاورزی در شهرستان بیش از ۹۴۹۰۴ میلیون ریال برای خرید ۱۵۵ دستگاه تراکتور و ۸ دستگاه کمباین در سال ۱۳۹۳ و ۴۲۶۲ میلیون ریال برای خرید ۴ دستگاه تراکتور و ۱ دستگاه کمباین در نیمه اول سال ۱۳۹۴ به کشاورزان اندیمشک تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی افزود: ضریب مکانیزسیون اراضی کشاورزی در کشور یک و نیم درصد است که با پیگیری‌های صورت گرفته این ضریب در شهرستان از نود و هفت صدم درصد به یک و یک دهم درصد افزایش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: هم چنین با پیگیری‌های صورت و با هدف توسعه افزایش محصولات کشاورزی در شهرستان و گسترش صنعت تولید صنایع تبدیلی کشاورزی اولین مجوز احداث کارخانه فرآوری سیب زمینی و پیاز اندیمشک صادر شد.

وی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیون ریال در شهرستان اجرا می‌شود که پس از طی مراحل قانونی روند اجرایی و تکمیلی آنان آغاز و به تبدیل محصول سیب زمینی و پیاز شهرستان خواهد پرداخت.

آفرین بیان کرد: هم چنین با هدف گسترش کست و تولید محصولات گلخانه‌ای و باغ مرکبات و گیاهان دارویی و بذر گواهی شده بیش از ۵۸۳۴۰ میلیون ریال برای ایجاد واحدهای تولیدی مرتبط با این تولیدات به کشاورزان اندیمشک تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: هم چنین ۳ واحد انسکتاریوم تولید حشرات مفید در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیون ریال به جهت تولید محصول سالم و ارگانیک کشاورزی احداث و تجهیز و به بهره برداری رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: هم چنین با هدف بهینه سازی مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی شهرستان میانگین پرداخت تسهیلات مربوط به تجهیز اراضی کشاورزی اندیمشک به روش‌های نوین کشاورزی بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته و که این اعتبار سبب اجرای طرح‌های خوب و منحصر به فردی در این زمینه شده است که این میزان پرداخت در ۱۰ سال گذشته کم سابقه بوده است.