یادداشتی به قلم رضا مهرپرور

به بهانه چهارم خرداد روز مقامت مردم دزفول

خورنا –

نمیدانم چه افرادی و با چه نیتی و تفکری درست یک روز پس از سوم خرداد،یعنی روز گرامیداشت سلحشوری ها و مردانگی های مردم خرمشهر و مجاهدان و رزمندگان این شهر ،روز چهارم خرداد را به نام دزفول نام نهادند تا این روز پشت نام خرمشهر گم شود.

شاید اگر کمی مدبرانه تر اندیشیده میشد می توانستیم روز دزفول را بهتر و در وسعت بیشتری پاس بداریم.

حال انتظار می رود مسولین شهری و کشوری دلسوخته دزفول تدابیری اتخاذ کنند تا حداقل این روز را بتوانیم در سطح ملی مطرح کنیم و علاوه بر میانسالان کشورمان که در زمان جنگ همواره نام دزفول را با واژگانی همچون موشک و ویرانی و مردانگی و شجاعت و ایستادگی و مقاومت شنیده اند، جوانان کم سن و سال تر ایرانی نیز با این شهر و مردمش بیشتر آشنا شوند. و همه بدانند دزفول بعد از آن همه موشک و ویرانی ، زودتر از هر شهر دیگری باز قد علم کرد و به شهری نمونه مبدل شد.

مردم دزفول هیچگاه تنها منتظر حمایت و کمک دولت نماندند و خود دست بکار شدند و شهرشان را آباد کردند.هر چند در حال حاضر این شهر با کمبودهای بسیاری در زمینه های مختلف بخصوص اشتغال جوانانش دست به گریبان است.

دزفول شهری است بسیار زیبا با مردمانی خونگرم و مهمان نواز، با طبیعتی بسیار بسیار زیبا و روح نواز که چه در فصول گرم و چه سرد سال، جاذبه های خاص و منحصر به فرد خودش را دارد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند و این پتانسیل را دارد که در کل طول سال پذیرای علاقه مندان به گردشگری و طبیعت گردی باشد .

اما نمیشود از دزفول سخن گفت و یادی از کشاورزان و کشاورزیش نکرد.
کشاورزی دزفول الان در موقعیتی قرار دارد که به راحتی میتواند از آذرماه تا پایان خرداد بسیاری از نیازهای کشاورزی کل ایران را با بهترین کیفیت تامیین کند.
و امروزه علاوه بر نیاز داخلی ، اگر دولتمردان شرایطش را فراهم کنند ، دزفول توان و قدرتش را دارد تا سایر کشورهای دور و نزدیک را بر سر سفره خویش بنشاند و از محصولات خود به آن کشورها صادر کند و برای کشور نیز ارز آوری داشته باشد.
امید که مسولین کشوری نیز غیرت و همت تلاش را از مردم این شهر فراگیرند و شرایط اشتغال و آبادانی این شهر را که بحق دین خود را به کشور ادا کرده و می کند را فراهم آورند.
رضا مهرپرور _فعال اجتماعی