با راه اندازی فاز دوم پتروشیمی کارون حدود دو تا سه هزار نفر مشغول فعالیت می شوند

باقرگل فر-خورنا:مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: پیش بینی می شود با تولید TDI در این مجتمع پتروشیمی حدود دو تا سه هزار نفر در صنایع پایین دست، مشغول فعالیت شوند.

  • علیرضا صدیقی زاده در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که پیش از تولید TDI صنایع پایین دستی آن خیلی محدود بوده اند، گفت: هم اکنون که TDI در ایران تولید می‌شود، سرمایه گذاران جدیدی پیدا می‌شوند که در این زمینه سرمایه گذاری می‌کنند، پیش بینی من این است که بالای ۲-۳ هزار نفر در صنایع پایین دست این ماده، مشغول فعالیت خواهند شد.

    وی افزود: متاسفانه چون TDI و MDI تا الان وارداتی بوده، بنابراین بیشتر صنایعی که مصرف این مواد را دارند در حوالی تهران و شهرکهای صنعتی کاوه و قزوین هستند، فقط یک کارخانه پایین دست TDI و MDI در خوزستان داریم.

    مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به این که این شرکت برنامه‌هایی برای توسعه صنایع پایین دستی TDI و MDI دارد، گفت: بعد از اینکه کتولید تجاری ما به‌ صورت پایدار درآمد، بدون شک حمایتهایی برای ایجاد سرمایه گذاری در صنایع پایین دست TDI انجام خواهیم داد، البته یک سری مشکلات در مورد مصرف آن وجود دارد که در حال بر طرف کردن آنها هستیم.

    صدیقی زاده گفت: در برنامه ۵ ساله آینده‌مان این را دیده‌ایم که در ۲ سال نخست، پایداری تولید، به اضافه راه اندازی کارخانه را داشته باشیم و پس از آن عبور محصولات TDI و MDI از مرحله معرفی به مرحله رشد را داشته باشیم.

    وی افزود: قصد داریم انرژی خود را روی صنایع پایین دستمان بگذاریم تا کل محصول ما در داخل کشور مصرف شود.

    عمده محصولات این مجتمع را TDIو MDI تشکیل می دهد، اسیدکلریدریک و اسید نیتریک از دیگر محصولات ما به شمار می آید. عملیات ساخت این پتروشیمی از حدود سال ۸۴ آغاز و از سال ۸۸-۸۹ تاکنون تولید TDIدر فاز نخست در حال انجام است، فاز دوم این طرح که مربوط به تولید MDI است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در نیمه نخست امسال راه اندازی می شود.

    شایان یادآوری است که ماده TDI و MDI که هر دو آنها ماده اولیه مربوط به زیره مبلها، اسفنجها، عایقها و پلی اروتانها، چسبها، حلال رنگها و … هستند، برای نخستین بار در ایران تولید می‌شوند و به نوعی ۱۰۰ درصد محصولات متمایز در این مجتمع تولید می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *