نشست گرامیداشت داشت حکیم عمر خیام با همت مجمع نیروهای خط امام خوزستان/ تصاویر

خورنا – نشست گرامیداشت داشت حکیم عمر خیام پنجشنبه مورخ ٣٠ اردیبهشت ماه ١٣٩۵ در محل دفتر مجمع نیروهای خط امام استان خوزستان با حضور دکتر قدرت الله ضرونی و جمعی از شعرای استان به همت کمیته فرهنگ و هنر مجمع برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط امام ، در ابتدای این مراسم ظریف مسئول کمیته فرهنگ و هنر مجمع و مجری برنامه ضمن خیر مقدم به حاضرین با اشاره به جای خالی برنامه های این چنینی ابراز امیدواری کرد تا این امر مستمر باشد.

IMG-20160521-WA0002 IMG-20160521-WA0000 IMG-20160521-WA0001

در ادامه دکتر ضرونی دانش آموخته ی رشته ی زبان و ادبیات فارسی در مورد سیر تحولات زندگی عمر خیام سخن گفت و خاطر نشان کرد این حکیم برجسته ناهمواری های بسیاری چه در زمان حیات و چه پس از مرگ را داشته است.

وی افزود خیام مبدع عرفانی جدید بنام عرفان خیامی بوده است که در مقایسه با عرفان های موجود عصر خود گونه ای اعتراضی محسوب می شده زیرا خیام همواره سعی بر به چالش کشیدن شرایط جاری پیرامون خویش اعم از جبر و اختیار و همچنین بیان تناقضات ذهنی خود از جهان هستی را داشته است.

وی درمورد تاثیر بسزای خیام بر شعرای دوره ی بعد از خود همانند حافظ و همچنین شعرای معاصر از جمله مهدی اخوان ثالث و شفیعی کدکنی نکاتی را خاطر نشان کرد.

در انتهای جلسه اقای مهدی هاشمی زاده دبیر سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام قطعه شعری از سروده های خود در جهت تکریم مقام حکیم عمر خیام قرائت نمود وهمچنین شعرای حاضر به فراخور حال جمع چند بیت از اشعار و دلنوشته های خود در قالب ها و سبک های متفاوت همچون سپید ، قصیده و غزل را خواندند و به رسم یادبود نگاره ای از حکیم عمر خیام را امضاء نمودند.