برداشت ۵۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان رامهرمز

خورنا – محمدرضا حسنی  در رامهرمز اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان توسط مراکر خرید تعاون روستایی و سیلوهای بخش خصوصی از کشاورزان رامهرمز خریداری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که مجموع سطح زیر کشت آبی ۱۸ هزار و ۶۰۶ هکتار و دیم ۱۴ هزار و ۳۴۲ هکتار است، این میزان تولید تاکنون از حدود ۳۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای شهرستان، علی‌رغم خسارت شدید طوفان و سیل اخیر، دلالان و خریداران واسطه‌ای و خود مصرفی حاصل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: میانگین تولید در واحد سطح آبی و دیم در شهرستان رامهرمز امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجه داشته است که از پیش‌بینی اولیه تولید فراتر بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: دست‌یافتن به تولید بالای ۶۰ هزار تن دور از انتظار نیست و حدود سه هزار هکتار هنوز برداشت نشده باقی مانده است که عملیات برداشت آن‌ها با ۸۵ دستگاه کمباین ادامه دارد.

حسنی در پایان با اشاره به مشکلات جاری کشاورزان شهرستان گفت: از این که توانسته‌ایم به سهم و وظیفه خود قدمی مثبت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم بسیار خوشحال هستیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *