ثبت جهانی مسابقه شطرنج به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

باقرگل فر-خورنا:مسابقات سراسری شطرنج به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در تقویم فدراسیون جهانی این ورزش به نام سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ثبت رسید.

 امور ورزش این سازمان برای اولین بار میزبان مسابقات شطرنج سراسری شد و دومین سیمولتانه ی این ورزش را بین ۱۰۰ شطرنج باز و پوریا درینی، استاد بزرگ شطرنج ایران ترتیب داد.

این مسابقه که با حضور سرپرست و مسئولین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مسئولین ورزش شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پتروشیمی های مستقر در منطقه و روسای هیات شطرنج خوزستان و ماهشهر برگزار شد به عنوان یک مسابقه ی رسمی در سایت جهانی شطرنج (فیده) به نام این سازمان به ثبت رسید.

مسئول امور ورزش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در آغاز این مراسم اعلام کرد: سازمان منطقه ویژه میزبانی مسابقات سراسری شطرنج را به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج ثبت نموده و قصد دارد هر ساله این برنامه را ادامه دهد.

غلامرضا بهوندی ابراز امیدواری کرد، که این مسابقات هر ساله دنبال شود و پیش از مسابقات اصلی سیمولتانه ی این ورزش هم به عنوان یک بخش جذاب ادامه یابد و هر ساله تعداد نفرات آن بیشتر شود.

رئیس هیات شطرنج شهرستان بندرماهشهر نیز در گفتگو با ما گفت: از فردا، مسابقات سراسری اوپن متعارف ریتد (Open FIDE Rated ) به میزبانی منطقه ویژه آغاز می شود و پیش بینی می‌کنیم حدود ۶۰ نفر از شطرنج بازان سراسر کشور در این مسابقات شرکت کنند.

رضا سیستان، ضمن تقدیر از پتروشیمی جهت میزبانی این فعالیت ورزشی، افزود: ۱۰ سال پیش اولین سیمولتانه در ماهشهر برگزار شد اما برای اولین بار است که مسابقات رسمی جهانی شطرنج در این شهرستان اجرا می شود.

این مسابقات در ۹ دور به روش سوییسی در مجموعه ی ورزشی خلیج فارس شهرک بعثت (هزار واحدی) برگزار می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *