۲۶۰ کارگر شهرداری امیدیه ۵ ماه حقوق نگرفته اند!

خورنا – کارگران شهرداری امیدیه در استان خوزستان می‌گویند که پیمانکار شرکت «فولاد بستر خوزستان» در مقام کارفرما هنوز بابت مطالبات مربوط به ۵ ماه دستمزد پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران شهرداری امیدیه در تماس با خبرنگار ایلنا افزودند: به‌صورت مشخص حدود ۲۶۰کارگر در شهرداری امیدیه و سازمان‌های وابسطه به آن به صورت پیمانی وقرار دادی مشغول کارند؛ که از آذر ماه سال گذشته (۹۴) دستمزد نگرفته‌اند.همچنین به ادعای کارگران علاوه بر تاخیر ۵ ماهه در پرداخت دستمزد ۲۶۰ کارگر، پیمانکار سابق بخش خدماتی وفضای سبز شهرداری امیدیه در پرداخت حق سنوات سال ۹۲به همراه حق مرخصی ویک یک ماه حقوق فروردین ماه سال ۹۳ به ۶۴ کارگر بدهکار است.این کارگران می‌گویند جدا از آنکه در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهای آن‌ها دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست، پیمانکار کنونی در حال حاضر بابت حدود ۱۷۵روز مزد معوقه بدهکار است.

همچنین از قرار معلوم علاوه بر تاخیر ۵ ماهه در پرداخت دستمزد ۲۶۰ کارگر، پیمانکار سابق بخش خدماتی وفضای سبز شهرداری امیدیه در پرداخت حق سنوات سال ۹۲به همراه حق مرخصی ویک یک ماه حقوق فروردین ماه سال ۹۳ به ۶۴ کارگر بدهکار است وکارگران در این زمینه به مراجع قانونی شکایت کرده‌اند.

به گفته کارگران با وجود آنکه مراجع قضایی خوزستان حکم به پرداخت مطالبات کارگران از سوی کارفرمای شرکت پیمانکاری (شمس گستر جنوب) کرده است اما پیمانکار سابق توجه‌ای به این موضوع ندارد.

بر پایه اطلاعاتی که به نقل از این کارگران شهرداری امیدیه در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است شهرداری امیدیه کمبود منابع مالی را بهانه پرداخت نکردن مطالبات کارگران عنوان می‌کند این در حالیست که شهرداری از وضعیت مالی خوبی بر خوردار بوده و هم اکنون چند پروژه فضای سبزدر دست اجرا دارد.

کارگران پیمانی شهرداری امیدیه خواستار آن هستند تا شهردار در مقام کارفرمای اصلی مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کند اما در نتیجه پی گیری کارگران از شهرداری هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.