شهردار بندرماهشهر از احداث کمربند سبز به کمک انتقال آب رودخانه جراحی خبر داد

خورنا -شهرداری بندر ماهشهر این طرح را به منظور گسترش فضای سبز در قالب کمربند سبز با هدف کنترل ریزگردها ، تعدیل آب و هوا و کنترل آلاینده ها اجرا می کند.

در سال های اخیر کمبود آب خام و شیرین همواره یکی از عوامل محدودکننده گسترش فضای سبز درشهر بندری ماهشهر بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی شهرداری بندر ماهشهر ، سرانه فضای سبز در این شهربندری ۱۱٫۲متر مربع بوده که چهارمتر از متوسط کشوری پایین تر است.

گسترش فضای سبز و توسعه مراکز تفریحی و گردشگری یکی از مطالبات اصلی مردم بندر ماهشهر در سال های اخیر بوده است.

غلامحسین کمایی شهردار ماهشهر گفت: با اجرای طرح انتقال آب رودخانه جراحی در دو سال اخیر یکی از عوامل محدودکننده توسعه فضای سبز و اجرای کمربندر سبز در ماهشهربرطرف می شود.

پدیده ریزگردها و آلودگی ناشی از فعالیت واحدهای پتروشیمی یکی از معضلات زیست محیطی بندر ماهشهر در یک دهه اخیر بوده است.بزرگترین پایانه صادرات فراورده های نفتی کشور در بندر ماهشهر واقع شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اکبر سلام ودرودخدا برشما . این همه هزینه هنگفت برای بازسازی خور وانتقال آب دریا باسد تنظیمی نتیجه ای گرفته نشد وهمیشه خور خالی می باشد وحالا نوبت هزینه کردن برای انتقال اب رودخانه جراحی جهت کمربند سبز ماهشهر شده این طرح بدون مطالعه وبررسی جز هزینه برباد دادن نتیجه ای ندارد .فکری به حال اون نهالهای که درپارک۶۸ هزار هکتاری کنید که همه درحال خشک شدن هستند .تشکر ازهمگان
  • مهندس طاهری مهندس چرا از درختان بومی استفاده نمی کنید چرا در مسیر باد غالب-شمال غرب و جنوب شرق-درخت نمی کارید