پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر ایران برای صادرات محصولات پتروشیمی

باقرگل فر-خورنا:ورود و خروج کشتی‌های خارجی به آب‌های ایران خوشبختانه پس از برجام، برای صادرات محصولات پتروشیمی رو به افزایش است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اظهارکرد: بازدهی کشتی‌هایی که پس از برجام مسئولیت حمل و نقل محصولات پتروشیمی را بر عهده دارند، آرام آرام نسبت به قبل، بهتر شده و به نظر می‌آید که کشورها برای خرید این محصولات، نسبت به هم سبقت می‌گیرند.
اسماعیل حشم‌فیروز افزود: این مساله کاملاً مشهود است؛ چراکه تا پیش از این، حتی ورود کشتی‌های خارجی به بنادر ایران تقریباً ممنوع بود و یا با جریمه و عواقب بدی مواجه می‌شد. اما برجام این تابو را شکست و ما اکنون در انتظار روزهای بهتر هستیم.

وی نمایشگاه نفت را  که به تازگی برگزار شد فرصتی مناسب برای شناخت و حضور ایران در بازارهای جهانی دانست و تصریح کرد که با ارائه توانمندی‌های موجود به ویژه در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی و بانکرینگ، مسلماً فضای مناسبی برای حضور در بازارهای جدید پیش‌بینی می‌شود.

حشم‌فیروز در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد که با توجه به شرایط موجود، آینده بسیار روشنی در انتظار ما و این بخش صنعتی است. هرچند که به هرحال، تا عادی شدن اوضاع و بازگشت به روال قبلی، کمی زمان می‌برد که امیدواریم این مهم نیز با صبر ودرایت هرچه زودتر، بگذرد.

وی هم‌چنین با اشاره به حضور ایران در بازارهای افغانستان، پاکستان، ارمنستان، عراق و کردستان عراق، گفت: برای حضور در بازارهای جدید با توجه به شرایط پس از تحریم و مازاد مصرف فرآورد‌ه‌ها در داخل، برنامه‌ریزی جامعی کرده‌ایم که مطمئناً نتایج آن به زودی مشخص خواهد شد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در پایان تصریح کرد: پارسال بخش زیادی از توان و وقت خود را صرف رفع مشکلات داخلی و عملیاتی کردن کارها کردیم که بدون شک با رفع این موانع و بهبود شرایط بانکی، امیدواریم مشکلات حل شود و دغدغه ما تنها فروش و بازاریابی باشد.