بانوی شوشتری، سه قلو به دنیا آورد

 

به گزارش خبرنگار خورنا از شوشتر، با توجه به اینکه این نوزادان در ۷ ماهگی متولد شده‌اند، باید برای تکامل رشد در دستگاه نگهداری شوند . نوزادان این مادر همه نوزاد دختر هستند.

در حال حاضر مادر سه قلوزا به همراه نوزادان خود تحت مراقب در بیمارستان هستند که باید پس از ترخیص از بیمارستان به همراه نوزادان خود به شوشتر برگردند .

مشکلات مالی پدر و مادر سه قلوی تازه متولد شده

مادر این نوزادان در گفت و گو با خبرنگار خورنا گفت: «هزینه نگهداری از این سه نوزاد، با توجه به این‌که شوهرم کارگر است خیلی بالاست. تهیه شیرخشک و پوشک‌شان، شاید ماهی یک ‌میلیون تومان هزینه داشته باشد که از توانایی من و همسرم خارج است.»

او می‌گوید:«همسرم کارگر است و زیر یک‌ میلیون تومان درآمد دارد، با به دنیا آمدن این سه قلوها، نمی‌دانیم چگونه باید هزینه های آنان را تامین کنیم .»

او می‌گوید:«باید برای این سه‌قلوها از این به بعد، هر روز یک بسته پوشک و یک قوطی شیرخشک بخرم. وضع مالی‌مان به هیچ وجه تامین‌کننده نیازهای این سه نوزاد نیست.»

حسب فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت، سازمان‌های حمایتی به خصوص بهزیستی که در رأس آنان است، می بایست از این خانواده ها حمایت های ویژه ای را داشته باشد که منتظر اقدام بهزیستی شوشتر هستیم.

پدیده چندقلوزایی از مسائلی است که به طور معمول در زادآوری طیفی از خانوارها رخ می دهد و این مهم به لحاظ هزینه های سنگین و مراقبت های چند نوزاد به طور همزمان، نیازمند حمایت است.

افزوده شدن هرعضو جدید به خانواده اولین معنایش بالا رفتن هزینه‌های سبد زندگی است و خانواده‌هایی که یکباره با چند فرزندی مواجه می‌شوند اگر با دایره حمایتی موثر از سوی نهادهای اجتماعی همراه نباشند در چالش جدی گرفتار می آیند.

تولد چند نوزاد با هم شاید برای کسی که رفتارهای آنان را به صورت گذرا و مقطعی می‌بیند جالب و جذاب باشد، اما برای والدین آنان که باید به طور همزمان برنامه رسیدگی و مراقبت چند نوزاد را پی‌بگیرند، کاری طاقت فرسا است، به ویژه اگر این نوزادان بی قرار باشند و یا با معضلی در سلامت مواجه شوند.

بسیاری از خانواده های چندقلوزا از طبقه متوسط جامعه هستند و در برنامه زادآوری با توجه به اقتصاد خانوار، برای یک فرزند، خود را آماده کرده بودند اما با تولد سه نوزاد، آنان به یکباره و دست تنهایی در نگهداری امور نوزادان از یک سو و نداشتن توان مالی از سوی دیگر گرفتار می آیند.

اگر در یک زایمان تعداد نوزادان به سه قلو برسد، چالش‌های مراقبتی متولدین، چندین برابر می شود.

 

الگو برداری، شورای شهر قم به چند قلوها هدیه میلیونی می دهد

 

با تصویب لایحه‌ای در شورای شهر قم، خانواده‌هایی که دارای فرزندان سه قلو و بالاتر می شوند، به ازای هر قُل، از سوی شهرداری مبلغ دو میلیون تومان هدیه دریافت می کنند.

شورای شهر شوشتر نیز می‌تواند برای حمایت از خانواده‌هایی که چند قلو به دنیا می آورند، حمایت‌های مالی در نظر بگیرند و این موضوع را در قالب یک لایحه به تصویب برسانند.

حال خانواده این ۳ قلوها از مسئولان بهزیستی، شورای شهر، شهرداری و فرمانداری شوشتر درخواست دارند که در تامین هزینه‌‌‌های مالی این نوزادان همکاری کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *