برگزاری نشست سیاسی با موضوع «بررسی نتایج برجام» در دانشگاه آزاد ماهشهر

خورنا -نشست سیاسی با موضوع بررسی نتایج برجام توسط پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی امام صادق علیه‌السلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با حضور دکتر کامران غضنفری نویسنده کتاب راز قطعنامه ۵۹۸ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر، دکتر کامران غضنفری نویسنده و پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی با اشاره به عدم صداقت دولت آمریکا در طول سالیان متمادی، اظهار کرد: «در متن توافقنامه وین(برجام) میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای موسوم به ۱+۵، طرفین ملزم به اجرای تعهداتی شدند که هر دو طرف باید در یک بازه زمانی مشخص باید آن‌ها را انجام می‌دادند.»

دکتر غضنفری با بیان اینکه تمامی تعهدات پذیرفته شده از طرف جمهوری اسلامی ایران اجرایی شده است، گفت: «لغو تحریم‌های بیمه نفتکش‌ها، صنعت خودرویی، تجارت طلا و فلزات گران‌بها، نعت پتروشیمی، لغ تحریم ارائه خدمات ناوگان هوایی مسافربری، عدم وضع تحریم جدید ایران توسط شورای امنیت، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا و آزاد شدن بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این مدت اجرایی شده که آن هم مقداری ناچیز می‌باشد و مابقی موارد هنوز اجرایی و عملی نشده است.»

این نویسنده و پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه توافق برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) دارای اشکالات و ایراداتی است خاطرنشان کرد: « مقام معظم رهبری در تاریخ دوم تیر ۱۳۹۴ می فرمایند: ”بنده تصریح می کنم که تحریم‌های اقتصادی و مالی و بانکی، چه آنچه به شورای امنیت ارتباط پیدا می کند، چه آنچه به کنگره آمریکا ارتباط پیدا می کند، چه آنچه به دولت آمریکا ارتباط پیدا می کند، همه باید فوراً در هنگام امضای موافقت‌نامه لغو بشود. بقیه تحریم‌ها هم در فاصله های معقول … تحریم‌ها به طور کامل و یکجا بایستی لغو بشود. اینکه یکی از آنها می گوید تحریم‌ها شش ماه دیگر لغو می شود، یکی می‌گوید نه، ممکن است یک سال هم طول بکشد، یکی دیگر می‌گوید ممکن است از یک سال هم بیشتر بشود، اینها بازی‌های متعارف معمول اینها است. اینها هیچ قابل اعتناء و قابل قبول نیست. ”

همچنین رهبر انقلاب در تاریخ ۲۰ فروردین ۹۴ نیز فرموده بودند : ” تحریم ها بایستی در همان روز توافق به طور کامل لغو بشوند. اگر قرار باشد که لغو تحریم ها باز متوقف بشود بر یک فرایند دیگری ، پس اصلاً ما چرا مذاکره کردیم؟” که مسئولین دولت باید در این زمینه پاسخگو باشند.»

در پایان این مراسم حاضرین در جلسه سوالات خود را مطرح کردند و دکتر کامران غضنفری نویسنده و پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.