در نشست با انجمن ها و تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی؛

نشان: تصور و تلقی خود را از خوزستان تغییر دهیم/ به دنبال ارتباط نزدیک با تشکل های مردم نهاد هستیم

خورنا -مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باید تصور و تلقی خود را از شرایط موجود خوزستان تغییر دهیم و در این زمینه باید واقع بین بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، خسرو نشان در نشست با انجمن ها و تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی اظهار کرد: در ابتدا نیاز داریم تا تلقی خود را از خوزستان تغییر دهیم و باید تغییر نگرش اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه میل شدید به مهاجرت از خوزستان تنها به دلیل وجود تلقی اشتباه از شرایط موجود استان است، خاطر نشان کرد: باید خوبی های موجود در استان دیده شود و مردم برای همزیستی با این شرایط خوب موجود احساس خوبی داشته باشند، مخابره تنها بدی ها و معضلات باعث از بین رفتن روحیه مردم می شود.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید توجه داشته باشند که اخبار منفی و بزرگ نمایی معضلات در استان می توان پیش آمدهای غیر دلخواه آنها را نیز رقم بزند.

نشان با اشاره به استعدادهای موجود در خوزستان گفت: به این مسئله معتقدم که هیچ جای جهان مانند خوزستان وجود ندارد که همه شرایط توسعه را داشته باشد،آب و هوای کوهستانی، دشت وسیع، وضعیت بندری و ساحلی، جاری بودن رودخانه های مختلف و نفت و تکنولوژی همه چرخه توسعه در خوزستان فراهم است.
وی افزود: انواع گردشگری در خوزستان مصداق دارد، از گردشگری تاریخی و مذهبی گرفته تا گردشگری سلامت و ساحلی باید در راستای معرفی داشته های این حوزه از توانمندی تشکل های مردم نهاد استفاده کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: از تعامل با انجمن های مردم نهاد قدری هراس داشتم ولی امروز با این جلسه با وجود درک مشترک از حوزه میراث فرهنگی و تعامل دو سویه در این زمینه امیدوارم که بتوانیم با همکاری نزدیک کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به دلایل تاخیر در برگزاری این نشست گفت: نیاز بود ابتدا در حوزه اداره کل میراث فرهنگی قدری مشکلات را برطرف می کردیم و در ابتدا به مسائل فوری رسیدگی کردیم و بعد به نشست با تشکل ها پرداختیم که البته باید زودتر اتفاق می افتاد.

نشان گفت: واقعا برخی انتقادها در حوزه میراث فرهنگی مطرح می شود که تعجب برانگیز است، گاهی مشکلی دیده می شود و تذکر می دهیم، این اتفاق بسیار خوب است ولی گاهی مشکلات موجود سال های قبل را به مدیر جدید نسبت می دهیم، دیگر مشخص می شود که این نقد خیرخواهانه نیست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: تغییراتی در اداره کل میراث فرهنگی خوزستان انجام شده است، تلاش شده تا بهترین تغییرات و بهترین انتخاب ها انجام شود، اینکه چه کسی معاون می شود اصلا به کسی ارتباط ندارد این مسئله مربوط به اختیار مدیر کل است، آیا واقعا قبلا هم برای تغییرات در بدنه میراث فرهنگی خوزستان چنین توضیحاتی داده می شد؟ حال دیگر خبرپردازی در این حوزه رسیده گمانه زنی هایی که مثلا نوبت فلان معاون است.

وی افزود: باید ببینیم چه کمکی می تواینم به خوزستان کنیم، این مسئله مهم است، کاستی های موجود در میراث فرهنگی خوزستان و معضلات موجود در سطح استان را بشناسیم و برای رفع انها راهکار ارائه دهیم و در راستای بهبود شرایط همفکری کنیم و با همدلی تلاش کنیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امروز با تعامل نزدیک با انجمن های مردم نهاد به این نتیجه رسیدم که واقعا در حوزه میراث فرهنگی خوزستان تنها نیستم و از همه انجمن ها در بهبود شرایط یاری می طلبم.

وی گفت: هیچ وقت در مسئولیت هایی که داشته ام خود را مدیر تلقی نکرده ام، همیشه فرض بر این بوده که یک عنصر فرهنگی هستم و برای بهبود شرایط پیرامون تلاش می کنم، به عنوان کسی که فرصت هایی برای کارکردن پیدا می کند می کوشم تا بهترین تاثیرات را بگذارم.

در این نشست معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: به دنبال ارتباط نزدیک با تشکل های مردم نهاد هستیم و در این زمینه می کوشیم تا نشست های مشترک ادامه پیدا کند.

تبار قریب خاطر نشان کرد: تشکل های مردم نهاد برای ثبت قانونی در اسرع وقت اقدام کنند تا فرآیند ثبت بر اساس روال موجود طی شود و تشکل هایی که تاریخ تمدید آنها فرارسیده نیز برای تمدید در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده گفت: تلاش داریم تا از توان تشکل های مردم نهاد در معرفی داشته های گردشگری بویژه گردشگری روستایی استفاده کنیم.
در این نشست نماینده های تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی به ارائه پیشنهادها و گزارش عملکرد خود به ایراد سخن پرداختن، این نشست چهار ساعت به طول انجامید.