خون میرزایی: من از گزینه اصلاح طلب بومی برای استانداری خوزستان دفاع می کنم

خورنا – خون میرزایی گفت: من از گزینه اصلاح طلب بومی برای استانداری خوزستان دفاع می کنم

به گزارش خورنا، دکتر نبی الله خون میرزایی در پیامی برای خورنا نوشت: وظیفه خود می دانم پرکاری، تواضع، سرعت عمل، شجاعت، غیرت و تعصب، پاکدستی و معرفت مقتدایی را ستایش کنم.

من از گزینه اصلاح طلب بومی برای استانداری خوزستان دفاع می کنم؛ گزینه ای که بتواند با مشورت با اصلاح طلبان و اعتدالیون هوادار واقعی دولت تدبیر و امید، فضای همگرایی و هم افزایی این نیروها و نیز همه اقوام ساکن در خوزستان، را بیشتر تقویت کند و در فاصله یک سال باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آینده، انگیزه و امید جبهه اصلاحات و اعتدال را افزایش دهد.

من به فراخور فرصت های پیش آمده در یک سال گذشته؛ به طور محرمانه و حضوری، انتقادات فراوان خود را به جناب آقای دکتر مقتدایی و تیم همکار ایشان، منتقل کرده بودم و در اینجا؛ پشت سر ایشان، تکرار این انتقادات را برای خودم جوانمردانه نمی دانم. ولی وظیفه خود می دانم پرکاری، تواضع، سرعت عمل، شجاعت، غیرت و تعصب، پاکدستی و معرفت او را ستایش کنم.
و اما برای آینده ی استان؛
۱- باید روی یک نفر؛ تکرار می کنم؛ فقط یک نفر، تمرکز کنیم تا در بازی پیچیده ی پیش رو؛ به بهانه ی تشتت آرای خوزستانی ها، قافیه را نبازیم.
۲- روی گزینه ی اصلاح طلبی تمرکز کنیم که استان را بخوبی بشناسد و فهم درستی از توسعه ی استان داشته باشد، جاذبه اش بیش از دافعه اش باشد، مقبولیت عمومی در بین اصلاح طلبان داشته باشد، با اقوام مختلف ساکن در استان، ارتباط مبتنی بر احترام متقابل داشته باشد، پاکدست و چشم سیر باشد، کاردان، پرکار، خلاق و شجاع باشد، و این ویژگی ها در سابقه اش مشهود باشد.
۳- گزینه هایی فراوانی با این ویژگی ها در استان داریم؛ ولی باید روی یکی از آنها تمرکز کنیم تا به نتیجه برسیم.
۴- با توجه به سهم اندک خوزستانی ها در رده های بالای دولت، سعی نکنیم نیروهای خوزستانی شاغل در رده های بالای دولت و نظام را تنزل دهیم و به خوزستان بیاوریم؛ بلکه سعی کنیم هم تعداد آنها را بیشتر کنیم و هم برای ارتقای آنها؛ بیش از پیش، بکوشیم.
۵- البته بایستی همه ی نیروهای فعال استان، متعهد شوند که در قالب کمیته های تخصصی، خود را موظف به همکاری و قبول مسئولیت نمایند؛ تا ان شاءا… گام بلندی در راه توسعه استان برداشته شود.