طوفان ۶ میلیارد ریال به کشاورزی اندیمشک خسارت زد

خورنا – محمد جعفر آفرین در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: کلزا یکی از مهم‌ترین محصول‌های تولید شده در بخش کشاورزی اندیمشک است که در تأمین نیازهای واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی کشور مؤثر است.

وی افزود: امسال بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در بخش شهری و روستایی به کشت و تولید کلزار اختصاص یافته است که این میزان از کشت, شهرستان را به تولید کننده عمده کلزا در استان و کشور تبدیل کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: همزمان با آغاز فصل برداشت در شهرستان تاکنون عملیات برداشت در ۵۰۰ هکتار از اراضی شهری و روستایی اندیمشک انجام شده و روانه بازار مصرف کشور برای تأمین نیاز شهروندان و و احدهای مختلف تولیدی و صنعتی شده است.

وی گفت: اندیمشک, یکی از عمده‌ترین تولید کنندگان محصول کلزا در استان و کشور است که در صورت توجه به ظرفیت و استعداد شهرستان در بخش تولید کلزا می‌توان خود کفایی و فرصت‌های شغلی گسترده‌ای در این زمینه برای کشور ایجاد کرد.

آفرین بیان کرد: امسال برای دومین بار, مزارع شهری و روستایی اندیمشک پس از باران و طوفان دچار خسارت‌های جدی شده است که این میزان خسارت پس از باران و طوفان هفته گذشته به بیش از ۶ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: بیش‌ترین میزان خسارت بارندگی و طوفان اخیر مربوط به روستای مازو در شمال شهرستان است که بیش از ۴۰۰ هکتار از مزارع تولید کلزار در این روستا پس از باران دچار خسارت شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: میانگین خسارت بخش تولید کلزا روستای مازو اندیمشک پس از طوفان و باران اخیر در حدود ۴۰ درصد است که پیگیری‌های مورد نیاز برای جبران خسارت کشاورزان در شهرستان آغاز شده است.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *