در گفتگو با جمال درویش عنوان شد؛

رفاه مردم خوزستان برای برخی سنگین بود/ استاندار آینده باید در اندازه مقتدایی باشد

خورنا – برای مشخص شدن دلیل استعفای مقتدایی و پاسخ به سوالات و شبهات موجود با مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان هم تماس گرفتیم.

جمال درویش که از مدیران نزدیک به استاندار خوزستان می باشند در پاسخ به این سوال که «چه دلیل و دلایلی باعث شد جدایی مقتدایی از استانداری خوزستان شده است»، اینگونه پاسخ داد: آقای مقتدایی در طول ۳۰ ماه فعالیت خود در دولت یازدهم با توجه به شناخت بالایی که از استان داشتند و حجم انبوهی از کارهایی که باید انجام می شد بار سنگینی بر دوش داشت به نحوی که در مقاطعی فشار کاری و برخی مسائل باعث سخت شدن انجام خدمت رسانی به مردم شریف استان می شد تا آنجا که حتی پای ایشان به دلیل کسالت به بیمارستان باز شد و یک دوره ۲۰ روزه سخت را تجربه کردند.

این مقام مسوول در ادامه افزود: ایشان از آنجایی که یک خوزستانی به شمار می آیند و دلسوز واقعی این مردم و استان می باشند، انگیزه فراوانی برای خدمت داشتند ولی از سوی دیگر دست ایشان با توجه به شرایط کشور تا اندازه زیادی خالی بود و عده ای هم مدام چوب لای چرخ پیشرفت استان می گذاشتند و شرایط را به سمتی بردند که کار کردن برای مقتدایی سخت شود.

مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان با انتقاد از افرادی که همواره مسائل سیاسی را بر پیشرفت این استان ارجح دانسته اند، اظهار داشت: چگونه می شود زمانی که تصمیمات انقلابی بزرگی همچون آزادسازی تردد خودروهای اروندی در سطح استان، مصوبه خرید کالاهای درون استانی، ساماندهی مبادلات مرزی و … از سوی استاندار گرفته شد همه ایشان را مدیری بزرگ و شایسته می دانستند اما در زمانی که این استان به حضور ایشان نیاز دارد برخی مشغول یک بازی ناسالم برای حذف ایشان می‌‌ ‌شوند؟

درویش در پاسخ به این سوال که «آیا عذل و نصب های اخیر ارتباطی با استعفای مقتدایی دارد»، گفت: بنده این موضوع را نمی توانم تائید کنم، چراکه علم آن را ندارم اما ایشان در ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ استعفایشان را تحویل وزارت کشور داده بودند و از سوی دیگر مهرماه سال گذشته مدت ماموریت ایشان با توجه به بازنشستگی از شرکت نفت به پایان رسیده بود که وزیر کشور شخصا دستور به ادامه کار آقای مقتدایی به عنوان استاندار استان خوزستان دادند.

وی در پاسخ به این سوال که «در شرایطی که استاندار دیروز نشست خبری داشت، چرا در این زمان با استعفای ایشان موافقت شده است» خاطر نشان کرد: هرچند که تصمیم های گرفته شده بود و به هر حال این خبر دیر و یا زود باید اعلام می شد اما بنده معتقدم اینگونه اعلام کردن استعفای آقای مقتدایی شامل بد سلیقگی بود و همه را شوکه کرد. به هر حال مقتدایی در طول ۳۰ ماه خدمت خود هر قدمی برداشته است برای افزایش رفاه مردم متمدن و با فرهنگ خوزستان بود و هر کدام از این تصمیمات بزرگی که ایشان گرفتند از یک سو شادی و رفاه را برای مردم به دنبال داشتند و از طرفی اعتراض و نابودی منافع عده ای دیگر هم در پس ماجرا بوقوع می پیوست.به عنوان مثال در بحث خودروهای اروندی با این حجم بالا و آسایشی که تقدیم مردم شد آقای مقتدایی مقابل افراد و جریانات زیادی ایستادند تا سهم مردم را بگیرند.

این مدیر باسابقه در رابطه با این سوال که «بحث انتخاب استاندار آینده خوزستان در چه زمانی اتفاق می افتد و چه گزینه هایی برای جانشینی آقای مقتدایی وجود دارد؟ »اظهار داشت: به نظر بنده وزارت کشور باید در انتخاب جانشین استاندار خوزستان دقت زیادی داشته باشد. این استان با بقیه استانهای کشور تفاوت هایی دارد؛ خوزستان رنگین کمانی از تفکرها، فرهنگ ها، زبان ها و قومیت هاست که منابع عظیم ثروت کشور را در خود جای داده. بخش عظیمی از منابع نفتی، گازی و تاسیسات بزرگ پتروشمی، صنایع فولاد، آهن و … در این استان جای دارد و باید افرادی را انتخاب کنیم که دچار پشیمانی نشویم. دکتر مقتدایی از جمیع جهات شرایط مدیریت در این استان را داشتند، نماینده مجلس بودند، در دوره هشت ساله جنگ جانشین مدیرعامل پالایشگاه آبادان فعالیت می کردند، عضو هیات مدیره ملی حفاری ایران بودند، بر ورزش اشراف داشتند و در یک کلام استان خوزستان را می شناختند.