جمال درویش: مقتدایی ۱۴ فروردین استعفا داده بود

خورنا – مشاور استاندار خوزستان گفت: فرج اله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان به سمت سرپرست استانداری منصوب شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان درباره استعفای عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان توضیحاتی ارائه داد.

جمال درویش سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: استاندار خوزستان از نیمه فروردین امسال استعفای خود را تقدیم وزارت کشور کرده بود و وی از پارسال نیز در شرکت نفت بازنشسته شده بود.

وی با اشاره به برگزاری نشست مدیران استانداری و مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در محل استانداری خوزستان افزود: معاون سیاسی وزیر کشور امروز در این جلسه با اظهار تاسف از اینکه خوزستان از خدمات یکی از مدیران ارزشمند و توانمند محروم می شود اعلام کرد که وزیر کشور با تقاضای کناره گیری استاندار خوزستان موافقت کرده و وی به سمت مشاور وزیر کشور منصوب شده است.

مشاور استاندار خوزستان همچنین گفت: فرج اله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان به سمت سرپرست استانداری منصوب شده است.

عبدالحسن مقتدایی زاده آبادان، فعالیت شغلی خود را از پالایشگاه نفت آبادان آغاز کرد. در دوره هشت ساله جنگ ایران و عراق، بعنوان جانشین مدیرعامل پالایشگاه آبادان فعالیت کرد.

وی در دوره‌های سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده آبادان، به مجلس شورای اسلامی راه یافت. مقتدایی در سال ۱۳۷۷ در دولت اصلاحات برای مدت سه سال استاندار خوزستان بود، سپس به استانداری هرمزگان منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ برای سه سال نیز در این جایگاه فعالیت کرد.

با شروع بکار دولت نهم، وی از تمامی فعالیت‌های سیاسی کنار گذاشته شد، که در پی آن بار دیگر به صنعت نفت بازگشت و بعنوان مشاور مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران به فعالیت خود ادامه داد. وی از ابتدای دولت یازدهم، استانداری خوزستان را برعهده داشت