پیشنهاد تشکیل بانک و پول مشترک کشورهای جنبش عدم تعهد

خورنا: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد تشکیل واحد پولی مشترک و همچنین بانک مشترک المنافع کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را مطرح کرد و خواستار حذف دلار از چرخه مبادلات اقتصادی شد.

به گزارش مهر، ارسلان فتحی پور در خصوص نقش اقتصادی ایران در برگزاری شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران باید از فرصت داشتن امتیاز میزبانی این اجلاس در زمینه اقتصادی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با داشتن منابع غنی و بازارهای بزرگ اقتصادی می توانند مبادلات تجاری در سطح وسیع داشته باشند به طوری که کالاهای مورد نیاز یکدیگر را تامین کنند و برای تامین کالاهای اساسی خود نیازی به کشورهای استعمارگر نداشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این اجلاس طرح ایجاد واحد پولی مشترک مانند واحد پول یورو را در دستورکار خود قرار دهند تا بدینوسیله دلار را از چرخه مبادلات اقتصادی خود حذف کنند، گفت: از سوی دیگر ۱۱۸ کشور عضو جنبش عدم تعهد از طریق تشکیل بانک مشترک، می توانند اقتصادی پویا و فعال داشته باشند.

فتح پور با تاکید براینکه برگزاری چنین اجلاسی در سطح بین المللی در تهران نشان دهند بی اثر بودن تحریم ها است، گفت: مسئولان کشورمان بایستی در این اجلاس مولفه های اقتصاد مقاومتی را برای کشورهای عضو تبیین کنند و به آنها یک الگوی اقتصاد مقاومتی کارآمد ارائه دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *