بازدید و دیدار هیأت لهستانی با مسئولین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره)

باقر گل فر- خورنا:سرپرست سازمان منطقه ویزه اقتصادی پتروشیمی در جمع هیات تجاری، اقتصادی کشور لهستان گفت: سرمایه گذاری داخلی و خارجی جهت احداث صنایع میانی و تکمیلی پتروشیمی از سوی وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مسئولین محلی حمایت می شود.

 این منطقه امروز (یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) میزبان هیاتی ۳۰ نفره از کشور لهستان بود. این هیات جهت بررسی شرایط منطقه و امکان سنجی در خصوص سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به ایران سفر کرده اند.

مراسم استقبال از این هیأت، توسط مدیران و مسئولین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در تالار آفرینش صورت گرفت و در این مراسم، عبدالرضا زرگر، سرپرست سازمان، در جمع مسئولین استان و شهرستان، مدیران عامل و نمایندگان شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیران و روسای سازمان، ضمن خوش آمد گویی رسمی به هیات لهستانی، به معرفی منطقه ویژه، امکانات زیرساختی و سرویسهای جانبی آن پرداخت.

وی در ادامه با بیان مشوقهای سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، آمادگی این منطقه را جهت جذب سرمایه برای احداث صنایع میانی و تکمیلی پتروشیمی را اعلام کرد.

زرگر خاطر نشان کرد: حدود ۴۴ درصد محصولات پتروشیمی ایران، در این منطقه تولید می شود و میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام شده در این منطقه حدود ۱۷ میلیارد دلار بوده است.

وی همچنین افزود: با توجه به وجود زیرساختهای مناسب در منطقه، مجوزهای لازم برای ایجاد فاز دوم و توسعه این منطقه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخذ شده است.

سرپرست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان سخنان خود، تاکید کرد: این منطقه جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به منظور احداث واحدهای میانی و تکمیلی پتروشیمی و صنعت سبز، آمادگی لازم را دارد و این موضوع از سوی وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین مسئولین محلی حمایت می شود.

هیات لهستانی که از طریق استانداری خوزستان به منطقه معرفی شده بودند، پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به سمت منطقه ویژه بندری امام خمینی (ره) حرکت کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *