طرح «حرکت» معضل بیکاری خوزستان را حل می‌کند؟

خورنا – رییس دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به آغاز اجرای طرح حرکت در استان گفت: این طرح به منظور شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های نسبی هر منطقه در راستای ایجاد شغل است.

به گزارش خورنا به نقل از ایسنا، حسین نظری، اظهار کرد: طرح حرکت از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اشتغالزایی و ایجاد شغل است که مورد حمایت و پیگیری دولت نیز قرار دارد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد است تا با اجرای این طرح مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه را شناسایی و توسعه دهد تا از این طریق زمینه اشتغالزایی فراهم شود. اکنون در آغاز کار بیش از ۲۰۰ شهر از سراسر کشور برای اجرای طرح حرکت هدف گذاری شده‌اند.

نظری تصریح کرد: با اجرای طرح حرکت در سراسر کشور قادر خواهیم بود با توسعه و استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای با صرف هزینه کمتر، اشتغالزایی خوبی ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: برای مثال زمانی که در یک منطقه زمینه و ظرفیتی برای ایجاد یک شغل نباشد، اقدامات لازم برای راه‌اندازی شغل مربوطه هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد اما طرح حرکت در نظر دارد از ظرفیت‌های هر منطقه در همان منطقه استفاده کند.

نظری عنوان کرد: قطعا در شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای و بررسی نقاط ضعف و قوت و بازاریابی، علاوه بر سازمان‌های مختلف استان از ظرفیت علمی و دانشگاهی خوزستان نیز بهره خواهیم برد و در شناسایی این ظرفیت‌ها از کمک سازمان‌هایی مانند جهاد کشاورزی نیز استفاده می‌کنیم.

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: فعلا در مراحل اولیه اجرای این طرح قرار داریم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ما خواسته است تا مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان را شناسایی و اعلام کنیم.

وی افزود: امیدوارم با اجرای این طرح که سیاست محوری وزارتخانه محسوب می‌شود، بخشی از معضل سنگین بیکاری در استان رفع شود و آمار بیکاران استان که به ده‌ها هزار نفر رسیده است، با اجرای این طرح کاهش یابد و معتقدیم خوزستان هیچ محدودیتی از نظر ظرفیت و پتانسیل ندارد.