دکتر همایون یوسفی،منتخب مردم در مجلس دهم در دیدار با وزیر نفت عنوان کرد:

منتخب مردم اهواز: موضوع میدانهای مشترک نفت و گاز به عنوان یک اولویت ملی در مجلس دهم پیگیری خواهد شد

خورنا -دکتر همایون یوسفی،منتخب مردم اهواز در مجلس دهم، توسعه صنایع پالایشی، پتروشیمی و افزایش برداشت از میدانهای مشترک نفت و گاز را از اولویتهای کشور در طول دوره مجلس دهم برشمرد.
وی اذعان داشت: ایران در مجموعه از منظر وجود منابع نفت و گاز، رتبه نخست جهانی را دارد. از این رو، این مزیت برای تحقق رشد اقتصادی مدنظر در سیاستهای برنامه ششم، فرصت تلقی می شود.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از خام فروشی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اثربخش برای تحقق این هدف، افزایش تولید فراوردهای نفتی است که این موضوع در گرو توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی است.
دکتر یوسفی، صنایع پالایشی و پتروشیمی را راهکاری مناسب برای توانمندسازی مناطق کمتر برخودار دانست و خاطر نشان کرد: استانهایی مانند خوزستان که دارای خوراک مناسب و همجوار با سواحل کشور هستند، مستعد توسعه صنایع پالایشی، پتروشیمی و صنایع تکمیلی هستند البته در توسعه این صنعت به طور حتم باید مباحث آمایش سرزمین لحاظ شود.
یوسفی درخصوص سیاستهای نفتی دولت یازدهم نیز عنوان کرد: دولت یازدهم از ماههای نخست فعالیت خود، سیاست بازپس گیری سهم نفتی ایران در بازار جهانی نفت را هدفگذاری کرد تا جای که بر اساس اخبار رسیده، صادرات نفت ایران پس از اجرایی شدن برجام رشد مناسبی داشته است.این در حالی است که ایران در گام نخست سهمی حدود دو میلیون و چهار صد هزار بشکه در روز را هدفگذاری کرده است.
منتخب مردم اهواز در مجلس دهم افزود:موضوع میدانهای مشترک نفت و گاز به عنوان یک اولویت ملی در مجلس دهم پیگیری خواهد شد زیرا ایران در این حوزه داری تاخیر در برداشت است.از این رو، به نظر می رسد باید اقداماتی جدی تری برای تقویت سرمایه گذاری ها در این بخش شکل گیرد.
دکتر یوسفی به لزوم توجه ویژه در به بکارگیری جوانان و تحصلکرده های خوزستانی در شرکت‌ نفت و گاز خوزستان اشاره کردند و خواستار بازنگری در نحوه جذب و استخدام در شرکت های درون استانی و استفاده از متقاضیان بومی شدند.

IMG-20160509-WA0002