انتقاد تند و بی سابقه نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی از شورای شهر

نماینده اندیمشک: اغلب اعضای شوراهای شهر و روستا از آموزش‌های لازم برخوردار نیستند/ اعضای شوراهای شهر به حال خود رها شده اند/برخی از خلا قانون سو استفاده می کنند

خورنا – صید عیسی دارایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه هیچ نظارتی بر عملکرد اعضای شوراهای شهر صورت نمی‌گیرد، افزود: به نظر می رسد اغلب اعضای شوراهای شهر و روستا از آموزش‌های لازم برخوردار نبوده و نمی‌دانند در کدام زمینه‌ها باید کار کرده و در کدام حوزه‌ها نباید ورود کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عدم نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا نه تنها ممکن است منجر به بروز برخی تخلفات شود بلکه در برخی مواقع نیز مانع از فعالیت‌ شهرداران می شود؛ همچنین به دلیل نبود نظارت در مواردی به مسایلی ورود پیدا می کنند که در حیطه وظایف آنها نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به حال خود رها شده اند، تاکید کرد: طبیعی است که در این شرایط تخلفاتی هم رخ می‌دهد مگر اینکه مردم گزارش هایی بنویسند تا با توجه به این گزارش ها پیگیری صورت گیرد در غیر این صورت نظارتی بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا نیست.

دارایی تصریح کرد: خلاء قانونی مهمترین معضلی است که برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا از آن سوء استفاده کرده و تخلفاتی را مرتکب می شوند؛ البته استانداری‌ها تا حدودی موظف به نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر هستند اما به طور شایسته این نظارت صورت نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی ها تنها به دنبال قدرت است درحالی که قدرت فسادآور است، یادآور شد: تشکیل شوراها در قانون اساسی ذکر شده اما در زمینه نظارت بر عملکرد اعضای شوراها پشتوانه قانونی درستی وجود ندارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: این کمیسیون در مجلس نهم گام‌های خوبی در زمینه قوانین مربوط به فعالیت شوراها برداشته اما هنوز این روند جای کار دارد و به نظر می رسد در مجلس دهم باید جدی‌تر به بحث نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پس از آنکه چندی پیش خبری مبنی بر دستگیری سه تن از اعضای شورای شهر تبریز منتشر شد به تازگی نیز خبر رسیده یکی از اعضای شورای شهر زرند در استان کرمان نیز به دلیل اختلاس های مالی دستگیر شده است.