افزایش ۱۱ درصدی تولید محصولات پتروشیمی مارون

باقرگل فر-خورنا:تولید سال گذشته پتروشیمی مارون از نظر تناژ ۱۱ درصد رشد داشت اما از نظر میزان فروش، به دلیل کاهش قیمت نفت و محصولات پتروشیمی با کاهش ارزش ریالی فروش روبرو بود.

سید رحیم شریف موسوی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی مارون، درحاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: در سال گذشته، پتروشیمی مارون توانست تولید خود را از نظر حجم تولید افزایش دهد و این در حالی بود که کشور در شرایط تحریم قرار داشت.

وی با اشاره به وضعیت این شرکت در سال ۹۵ نیز گفت: برنامه پتروشیمی مارون این است که در سال جاری تولید بیشتری نسبت به سال ۹۴ داشته باشیم.

شریف موسوی خاطر نشان کرد: همچنین در سال جدید امیدواریم در زمان کوتاهی سایر شرکت ها مانند پتروشیمی بوشهر که پتروشیمی مارون در آنها سهام دار است به تولید برسد تا سبد محصولاتمان متنوع تر شده و به سود بیشتری برسیم.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی مارون به کاهش سود این شرکت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۹۴ نتوانستیم به پیش بینی سود خود دست یابیم که یکی از دلایل آن کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در سطح جهان بود.

وی ادامه داد: امسال هم پیش بینی سود  کاهشی خواهد بود و در تلاشیم تا قرارداد بهتری با شرکت نفت در خصوص خوراک داشته باشیم که اگر این امر محقق شود شرایط سود بهتر خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی مارون در خصوص صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: ۳۵ درصد محصولات این شرکت صادر شده و مابقی نیز علاوه بر عرضه در بورس کالا و فروش در بازار آزاد به عنوان خوراک به پتروشیمی های  تندگویان، اروند، لاله و غدیر داده می شود.

شریف موسوی در پایان گفت: مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی مارون کشورهای چین، ترکیه، آسیای میانه است و اکنون هم اروپا به دنبال بازارهای جدید هستیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *