حمایت از ۳۰۵ زوج برای اشتغال زایی در دزفول

خورنا – لقمان داوودی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دزفول که با هدف بررسی آمار تعهدات و تحقق اشتغال دستگاه های اجرایی دزفول درسال ۹۴ در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: صندوق کار آفرینی امید از جمله نهادهایی است که در سال های اخیر به شکل تخصصی فعالیت کرده و هر ساله برنامه ها و فعالیت های جدی و زیادی را در راستای کسب و کار و حمایت از تولید خرد در مملکت داشته است.

وی افزود: این صندوق با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برنامه هایی از جمله افزایش اعتبارات و حمایت از زنجیره های تولید یعنی شناخت تولیدات و زنجیره های تولید بومی هر منطقه و حمایت از کسب و کارهای مرتبط با تولید داشته که به فراخور هریک ازاین اقدامات تسهیلات ویژه ای را نیز در اختیار کارآفرینان قرار داده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید دزفول عنوان کرد: با توجه به شرایط کنونی که کمبود اعتبار در همه جا احساس می شود فرصت خوبی است تا تمام دستگاه های شهرستان با توانمندی بتوانند ظرفیت های جدیدی را برای ایجاد اشتغال طراحی کنند تا صندوق کارآفرینی امید که زیر نظر دولت است از آنها جهت تامین اعتبار حمایت کند.

افزایش ۴۰۰ درصدی اعتبارات

داوودی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید شهرستان دزفول در شش ماهه دوم سال ۹۴ نسبت به شش ماهه اول با افزایش ۴۰۰ درصدی اعتبارات خود مواجه بوده ایم، گفت: در این مدت بیش از هفت میلیارد تومان نیز مصوبه داشتیم که از همین خرداد ماه سال جاری پرداخت آنها را آغاز می کنیم.

وی در ادامه، شکست و مقطعی بودن کسب و کارها را عامل اصلی کمبود کارهای تخصصی و زیربنایی در استان دانست و افزود: خوشبختانه ما در دزفول زنجیره های تولید بومی را شناسایی و حلقه های مفقود این تولیدات را نیز کشف و معرفی کرده ایم که قطعا نتایج مثبت آن را در سال جاری خواهیم دید.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید شهرستان دزفول عنوان کرد: در بحث صنایع دستی و گردشگری نیز توانسته ایم کارآفرینانی را که در سال های اخیر هیچگونه حمایتی نشده اند حمایت کنیم به طوری که حتی در خرداد ماه سال جاری مقرر شده چهار نفر از آنها را با همکاری اداره میراث فرهنگی به نمایشگاه تهران و دو نفر دیگر را نیز به نمایشگاه مشترک ایران و روسیه در مسکو اعزام کنیم.

حمایت از ۳۰۵ زوج جوان

داوودی همچنین از حمایت تسهیلاتی از ۳۰۵ زوج جوان توسط این صندوق در سال ۹۴ خبر داد و گفت: امیدوار هستیم در سال جدید با افزایش اعتبارات بتوانیم اینگونه اقدامات را نیز افزایش دهیم.

وی ادامه داد: دولت در جهت تقویت مشاغل و ساماندهی ظرفیت ها در مناطق روستایی طرح های مشارکتی را دردستور کار خود قرار داده تا افراد توانمند به اشتغال برسند که درصورت توجه به این امر یعنی ایجاد تعاونی در روستاهای شهرستان می توانیم اعتبارات خوبی ازسوی دولت به دست آوریم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید دزفول، میزان اعتبار داده شده به این صندوق در سال ۹۳ را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۴ بیش از ۴.۵ میلیارد تومان برشمرد و افزود: دزفول این ظرفیت را دارد که تمام اعتبار استان را جذب کند که ما در سال جاری تلاش می کنیم اعتبارات بسیار بیشتری برای این صندوق جذب کنیم.

داوودی در پایان یادآور شد: هرفرد توانمندی که بیکار باشد و بخواهد یک کار تولیدی کوچک و مورد نیاز یک منطقه را ایجاد کند قطعا از سوی صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار می گیرد و به وی وام های قرض الحسنه بدون سود از سه میلیون تومان تا بی نهایت داده می شود بنابراین ما تحت هر شرایطی به افرادی که بخواهند در سطح شهرستان اشتغال پایدار ایجاد کنند تسهیلات مناسب ارائه می دهیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *