جذب غیربومی ها ظلم بزرگ در حق مردم دزفول است

خورنا – میر عیسی زاده ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دزفول که با هدف بررسی آمار تعهدات و تحقق اشتغال دستگاه های اجرایی دزفول در سال ۹۴ در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان دزفول با تلاش های فراوان توانستیم یک کارگروه شورای اشتغال ایجاد کنیم تا این کارگروه بصورت منسجم و قدرتمند بتواند در جهت رفع نیازهای اشتغال شهرستان گام بردارد.

وی افزود: بانک مرکزی متاسفانه اعتبارات کمی را به صندوق های کارآفرینی امید و پست بانک ها در خوزستان داده که این امر حتی مورد اعتراض استاندار نیز قرار گرفته چرا که این دو نهاد رابطه مستقیمی با میزان اشتغال هر شهر و استان دارند که متاسفانه استان خوزستان در این زمینه نیز محروم واقع شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول تصریح کرد: با این حال اما با تلاش های صورت گرفته توسط فرمانداری دزفول این محرومیت در شهرستان ما کمتر احساس می شود چرا که با تلاش های صورت گرفته اعتبارات بسیار خوبی پرداخت شده است.

عیسی زاده بابیان اینکه استان خوزستان به طور کلی در بحث اعتبار و اشتغال عملکرد خوبی ندارد، گفت: هر اتفاق خوبی که در این زمینه ها در دزفول رخ می دهد نیز ناشی از ابتکارات و تلاش دستگاه های شهرستان است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ما در بخش مرکزی دزفول پیگیر اشتغال دائم و سرمایه گذاری هستیم بنابراین باید با بخشداران مناطق مختلف شهرستان تعاملات خوبی داشته باشیم و چشم اندازهای زیادی را پی ریزی کنیم. اداره های شهرستان نباید برای ساده ترین مخارج خود نامه رسانی کنند بلکه باید برای جذب و خرج اعتبارات خود بجنگند و تلاش کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول در ادامه خواستار برنامه ریزی های جدی تری برای ایجاد اشتغال و تولید پایدار درسطح شهرستان شد.

عیسی زاده همچنین با اشاره به حساسیت فرمانداری نسبت به جذب نیروهای غیربومی در واحدهای مختلف شهرستان گفت: نمی توانیم قبول کنیم که یک کارخانه و یا شرکت تمام مضرات خود از جمله آلودگی های زیست محیطی را به ما بدهد و ما نیز در فرمانداری و سایر دستگاه ها برای راه اندازی آن تلاش و دوندگی کنیم اما این کارخانه و یا شرکت از شهر و استان های دیگر نیرو جذب کند.

وی در پایان افزود: این امر قطعا یک ظلم بزرگ در حق دزفول و مردم آن است بنابراین اداره کار شهرستان باید دراین خصوص اهتمام ویژه ای به خرج دهد و گزارش های جامعی درخصوص میزان اشتغال نیروهای غیربومی درتمام کارخانه ها و شرکت های تازه تاسیس و قدیمی سطح شهرستان دزفول تهیه و به ما ارائه دهد تادر این راستا تصمیم گیری های لازم را به عمل آوریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *