صنایع دستی دزفول به تمام نقاط ایران صادر می شود

خورنا – حبیب اله آصفی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دزفول که با هدف بررسی آمار تعهدات و تحقق اشتغال دستگاه های اجرایی دزفول سال گذشته در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دوسال گذشته تلاش کردیم تا بحث سه درصد اداره بهزیستی دزفول در زمینه اشتغال به کار محقق شود اما گویا هنوز این اقدام به درستی انجام نشده که نیازمند بررسی توسط اداره کار شهرستان و اداره بهزیستی است.

وی خواستار بررسی آخرین وضعیت تمام کارخانه ها و شرکت های دزفول در زمینه رعایت حق سه درصد بهزیستی شد و افزود: سه درصد زیاد نیست و این افراد، انسان های بی پناهی هستند که باید به داد آنها برسیم بنابراین نیاز است که مدیران شهرستان نگاه انسانی خودرا تقویت کنند.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول درخصوص حکم تعطیلی شرکت تکین دزفول عنوان کرد: در دوسال گذشته با تمام توان مانع از تعطیلی این کارخانه شدیم اما وقتی حکم قضایی تایید می کند که این شرکت باید بخاطر بدهی پلمپ شود ما دیگر راهی نداریم.

آصفی تصریح کرد: روزگاری این شرکت تکین محصولات خودرا به کشورهای اروپایی صادر می کرد اما اکنون به دلیل برخی شیطنت های اقتصادی به این حال و روز افتاده و سرمایه گذاران این شرکت سرمایه مردم عادی و تقریبا کم بضاعت در صندوق قرض الحسنه پیروان نبوت را خرج کرده و پس نمی دهند بنابراین ما بشدت پیگیر این موضوع هستیم.

وی در ادامه بابیان اینکه دردرفول باید به کارهایی روی آورد که ارزش افزوده داشته باشند، گفت: دزفول یک شهر بازرگانی است که ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال دارد اما متاسفانه کم کاری می شود و همه مدیران به نشستن پشت میزها دلخوش کرده اند درحالی که باید اراده کنیم و آستین هارا برای ایجاد تحول اقتصادی بالا بزنیم.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول افزود: با ورود به کارهایی همچون دامپروری، ایجادکارگاه های بسته بندی صیفی جات و سبزیجات، پخت نان خرمایی و به طور کلی صنایع غذایی در دزفول می توان اشتغال خوبی ایجاد کرد.

آصفی ایجاد تعاونی های روستایی مورد حمایت ریاست جمهوری را یک حرکت مثبت در بحث خودکفایی عنوان کرد و گفت: باید در زمینه ایجاد تعاونی های روستایی در شهرستان با جدیت عمل کنیم تا شاهد تحولات اقتصادی به دست خود مردم و با پول آنها باشیم.

وی بابیان اینکه اشتغال در دزفول فقط محدود به صنعت و فولاد و امثال اینها نیست، یادآور شد: با یکسری اقدامات ساده همچون پرورش و تکثیر خانگی پرندگان در مناطق روستایی دزفول نیز می توان به اشتغال و درآمد بسیار خوبی دست پیدا کرد چرا که با توجه به نیاز منطقه این امور جواب خواهند داد.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول با تقدیر از عملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان درراستای پیشرفت ۱۴۹ درصدی در زمینه تحقق میزان تعهدات اشتغال در سال گذشته خواستار راستی آزمایی آمار ارائه شده از سوی اداره کار برای تایید مجدد و اطلاع رسانی به صورت گسترده بود.

آصفی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر کپو و صنایع دستی دزفول به تمام نقاط ایران صادر می شود هرچند در اکثر موارد این صادرات به نام دزفول نیست اما همین که در دزفول چنین کارگاه هایی هنوز رونق خودرا دارند جای خوشحالی است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم ذره ذره نام دزفول را نیز زنده کنیم چرا که تولید کنندگان ما در شهرستان قطعا دل و توان صادرات تولیدات خودرا ندارند بنابراین ما باید همت کنیم تااین اقدامات و تولیدات صنایع دستی و کشاورزی دزفول به نام شهر و استان های دیگر مصادره نشوند چرا که واقعا حیف است این ارزش هارا نادیده بگیریم.

فرماندار ویژه دزفول بابیان اینکه باید برای معرفی دزفول، تولیدات خود و صادرات به بازارهای تهران و گردشگران خارجی وصل شویم، یادآور شد: مدیران شهرستان در زمینه صادرات کم کاری کرده اند و وقت نگذاشته اند به همین دلیل است که حتی سود محصولات کشاورزی دزفول را نیز دیگر استان ها می برند و در کشورهای خارجی محصولات دزفول را با چندین برابر قیمت می فروشند.

آصفی گفت: ما باید تلاش کنیم و به سمت حمایت از تولید کنندگان برویم و بدانیم که هیچوقت تولید کننده نمی تواند صادر کننده خوبی باشد بنابراین مامدیران هستیم که باید در زمینه صادرات اقدامات درستی را انجام دهیم به طوری که ابتدا باید بازار داخلی و سپس بازارهای خارجی را تقویت کنیم تا سود محصولات دزفول در زمینه کشاورزی و صنایع دستی برای مردم همین شهرستان باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *