رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک مطرح کرد

تولید ۴۸ هزار تن چغندر در اندیمشک با فعالیت ۱۱۰ تولید کننده/ اندیمشک قطب تولید چغندر قند

خورنا – محمد جعفر آفرین در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان چغندر قند در سطح استان است و کشاورزان این شهرستان توجه به رشد و گسترش تولید این محصول استراتژیک را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی افزود: با توجه به میزان کشت و تولید کنونی چغندر قند در اراضی مختلف شهری و روستایی اندیمشک، این شهرستان بیشترین حجم تولید چغندر قند را در سطح استان خوزستان به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: به همین جهت و با توجه به ظرفیت و استعداد منحصر به فرد شهرستان اندیمشک در بخش تولید چغندر قند، سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد کارخانه‌های تبدیلی به منظور استفاده مطلوب از این ظرفیت امری مهم و ضروری است.

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر رکورد تولید چغندر قند در هر هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک ارتقا یافته و به بالاترین میزان استان رسیده است و به همین جهت از سرمایه گذاران مختلف عمومی و خصوصی برای حضور در این عرصه دعوت به عمل می‌آید.

آفرین بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال و در اراضی مختلف شهری و روستایی اندیمشک بیش از ۴۸ هزار تن چغندر قند در اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف استان و کشور می‌شود.

وی افزود: این حجم از تولید چغندر قند به علت نبود کارخانه‌های تبدیلی به خارج از خوزستان و کارخانه‌های تولیدی استان‌های اصفهان و کرمانشاه ارسال می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل گرما، روند برداشت محصول چغندر قند در شهرستان آغاز شده است که این حجم از تولید با عنایت به عملیات زراعی و تغذیه مناسب و تلاش و کوشش زارعین به نسبت سال گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار می‌شود.

وی گفت: چغندر قند کشت شده در اندیمشک با حضور یک صد و ده نفر تولید کننده و در بیش از هشت صد هکتار از اراضی کشاورزی شهری و روستایی شهرستان اندیمشک، صورت گرفته است.

آفرین بیان کرد: کشت چغندر قند در اندیمشک، علاوه بر اصلاح و بهبود خاک کنترل آفات بیماری‌ها و علف‌های هرز، تکمیل چرخه تناوب زراعی، افزایش در آمدی بیش از صد درصد نسبت به کشت‌های رایج را برای زارعین به دنبال خواهد داشت.