میزان آلاینده‌های هوا در آسمان اندیمشک به دو برابر حد مجاز رسید

خورنا – همزمان با پایان هفته گذشته آسمان خوزستان پذیرای میهمان همیشگی خود بود و ریزگردها باز هم گرد و خاک را برای شهرهای مختلف شمالی این استان جنوبی کشور به میهمانی دعوت کرده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی خوزستان این ریز‌گردها از اواخر روز پنج‌شنبه گذشته به آسمان خوزستان وارد شده و ظهر امروز از اقلیم خوزستان خارج می‌شوند و پس از آن احتمال بارش‌های پراکنده و کاهش دمای هوا وجود خواهد داشت.

با ورود ریز گردها به آسمان خوزستان شهرهای شمالی این استان نیز پذیرای گرد و خاک شده‌اند و اندیمشک با بیش از ۲۴۵ میکروگرم از بیش‌ترین حجم آلایندگی هوا در این منطقه برخوردار شده است.

مناطق مختلف شهری و روستایی دزفول با میانگین بیش از ۲۰۰ میکروگرم و شوشتر با بیش از ۱۹۶‌میکروگرم از دیگر مناطق شمالی استان خوزستان هستند که بیشترین حجم آلایندگی هوا را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین طبق اعلام سازمان هواشناسی خوزستان در قسمت‌های شمالی استان خوزستان احتمال بارش‌های قابل توجه و رگباری وجود دارد و بارش‌های سنگین با احتمال قوی ریزش تگرگ در اکثر نقاط استان به همراه رعد و برق رخ خواهد داد که مناطق کوهستانی دزفول از بیشترین حجم بارش در شمال استان برخوردار می‌شوند.

امروز نیز سرعت باد در مناطق مختلف استان در حدود ۲ متر بر ثانیه, ۷ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و نم نسبی هوا نیز ۳۹ درصد می‌باشد و دید افقی به کمتر از ۶۰۰۰ متر در استان خواهد رسید.

هم چنین آبادان با دمای هوای ۳۹ درجه گرم‌ترین شهر استان در روز شنبه خواهند بود و شهر حسینیه از توابع اندیمشک نیز در شامگاه روز شنبه با دمای ۱۷ درجه خنک‌ترین شهر استان بوده است و دمای هوای اهواز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۴۰ و ۲۳ درجه سانتی گراد در نوسان است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی خوزستان در حالی که حد مجاز گرد و غبار ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است در ساعت ۱۹ روز گذشته میزان گرد و غبار در اهواز به ۷۶۲ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

انتهای پیام/