افزایش ۳۰ درصدی تولید عسل اندیمشک/ تولید عسل به ۲۰۰ تن در سال رسید

خورنا – محمدجعفر آفرین در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال شهرستان با توجه به پوشش کوهستانی و طبیعی خود از عمده‌ترین تولید کنندگان عسل در شمال استان خوزستان است.

وی افزود: بارندگی و سیلاب اخیر منطقه شمال استان خوزستان، خسارت‌های جدی بر مراکز تولید انواع عسل وارد کرده است که این میزان خسارت بر بخش تولید عسل الوار گرمسیری بیش‌تر از دیگر مناطق شهرستان است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: در مجموع بیش از ۴۶ هزار کندو زنبور، برای تولید عسل در بخش‌های مختلف شهری و روستایی اندیمشک توسط کشاورزان این شهرستان اختصاص یافته است.

وی گفت: از این حجم کندو، ۲۱ هزار فروند کندوی بومی و ۲۵ هزار فروند کندوی مهاجر هستند که در تولید انواع عسل در شهرستان به فعالیت خود می‌پردازند و عسل مورد مناطق مختلف کشور را تأمین می‌کنند.

آفرین بیان کرد: متناسب با آغاز فصل بهار و نیاز به کوچ این فروند کندوی عسل، روند انتقال این کندوها به دیگر مناطق استان و کشور آغاز شده است و این کندوها به دیگر مناطق منتقل می‌شوند.

وی افزود: اندیمشک با توجه به دارا بودن بیش از ۲۴۰۰ هکتار اراضی کلزا از عمده‌ترین تولید کنندگان عسل در استان بوده و هر سال بیش از ۱۰۰ تن عسل در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: بیش از ۲۳۰ از تولید کنندگان عسل در شهرستان نفر بهره بردار بومی هستند و سایر کندوها نیز متعلق به بهره برداران استان‌های اردبیل، لرستان، آذربایجان شرقی و سایر استان‌های کشور می‌باشند.

وی گفت: امسال و با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی منطقه پیش بینی می‌شود حجم تولید عسل در شهرستان با رشد ۳۰ درصدی به بیش از ۲۰۰ تن در سال برسد.